torsdag 31. oktober 2013

Reisebrev - Berlin

Høsten hadde kommet til Berlin også, tross 22 varmegrader!
God morgen!

Da er jeg tilbake på bloggen for en stund, og håper dere koste dere med gjesteinnleggene fra Elin K forrige uke. Selv synes jeg innleggene til Elin er livlige og fine, og gleder meg til hun skal skrive mer om noen uker!

Forrige uke passet det ekstra bra at Elin skrev innleggene i og med at jeg deler av uken var på klassetur til fantastiske, høstfargede Berlin. Og i den anledning tenkte jeg det passet seg med en liten reiserapport fra turen :)

Søndag kom vi tidlig frem, og hadde hele dagen til fri disposisjon. Uten noen spesielle planer for dagen, hang jeg meg på en gjeng i klassen som skulle ta turen til det jødiske museet. En spennende og anerledes museumsoppevelse. Kvelden ble tilbrakt på sushiresturant med min gode venninne Amanda, som for tiden er på utveksling i Berlin.

Fine jenter på vei gjennom parken!

Ellen fikk leke seg i høstløvet!

Berlinermuren

Mandag var det fullt kjør med skoleopplegg hele dagen med besøk i de nordiske ambasadene og guidet tur i Riksdagen, hvor vi fikk fantastisk utsikt over hele byen. Tirsdag var det busstur hele dagen med korte stopp på ulike attraksjoner som skulle studeres nærmere.

Onsdag var det duket for nok en dag med kjøring i buss, men da det meste av opplegget og sightseeingen skulle foregå utenfor byen, og siden jeg måtte hjem litt tidligere, bestemte jeg meg heller for å være turist alene i Berlin for en dag. Jeg leide en sykkel og fartet rundt til nye og spennende steder i byen, og fikk se en helt annen side av Berlin fra sykkelsetet. Litt snikmosjon inne i bilde også, i motsetning til å sitte i buss hele dagen ;)

Nam!
Alene på sightseeing 





Minnemerket for Holocaust


Kulere sykkel skal du lete lenge etter!
Flotte Amanda ble med på sykkeltur og lunsj
























Klasseturen varte egentlig uken ut, men i og med at fagdagen jeg var med på å arrangere under UKA gikk av stabelen torsdag 24.10, måtte jeg hjem noen dager tidligere. Litt synd i og med at jeg så gjerne skulle fått med meg mer av flotte Berlin, men nå fikk jeg med meg litt av begge deler!

Tar du turen til Berlin har du i hvertfall mye å glede deg til! Både å se, gjøre, spise og oppleve! En spennende, anerledes og fascinerende by :)


Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar