tirsdag 8. oktober 2013

Bli bedre kjent med Cecilie


Navn: Cecilie M. Sunde Rasmussen

Stilling: Aerobicinstruktør


Hvor lenge har du jobbet i SiT?
------
Siden høsten 2007. Så det blir vel 7. året nå. Imidlertid har jeg nå vært sykemeldt i halvannet år som følge av en kraftig trøkk i skibakken som endte i at jeg til slutt ble kneoperert for 6 mnd siden. I dag er jeg endelig tilbake i salen igjen :)

Hvilke timer har du dette semesteret?
-------------
Dette semesteret har jeg kun én time; Hardcore, kl. 19.30, tirsdager på Portalen.

Hva er arbeidsoppgavene dine?
--------------
Jeg mener at bak en god aerobictime ligger det mye planlegging. Det mener jeg er nøkkelen til å lage effektive og funksjonelle timer. Jeg vil at deltagerne mine skal føle at de får fullt treningsutbytte av å gå på timen min, og ikke minst at de har gitt seg selv utfordringer og presset grensene sine.
Jeg ønsker at hver deltager skal kunne gå fra timen min og være fornøyd med sin egen innsats, og derfor er det også viktig at jeg klarer å motivere og pushe deltagerne så langt det lar seg gjøre.

Hva synes du er det beste med jobben din?
---------------
Det er viktig for meg å huske på at det faktisk er deltagerne på timene mine som driver meg til å fortsette med dette, selv etter så mange år. Noe av det viktigste må være å se treningsglede hos deltagerne mine. Men det beste med jobben min er nok når noen kommer bort til meg etter en time og dødslitne kan fortelle meg at de har presset seg til det ytterste og enda litt til. Da vet jeg at timen "funket".

Hva liker du å trene?
--------------
Nå har dessverre mye av treningen bestått i rehabilitering av kneet det siste halvannet året.
Men før den tid må jeg nok si at styrketrening var noe av det jeg brukte mest tid på. Dessuten er jeg jo egentlig en skikkelig aerobic-nerd, og i tillegg til å kjøre mange ulike timekonsept så liker jeg å gå på andre timer her i SiT.
Jeg er glad i de skikkelig harde timene hvor du må utfordre deg selv for å komme i mål, men jeg er også veldig glad i en god avansert trinntime.

Utdannelse:
--------------
Sykepleier. Jeg jobber på Klinikk for hjertemedisin ved St.Olavs Hospital. Fra tidligere har jeg også en bachelorgrad i musikk - med piano som hovedinstrument.

Hva gjør du på fritiden?
---------------
Trening! Men jeg er også veldig glad i å gå i fjellet, å komme meg ut på fritiden. Dette gjør jeg helst sammen med mannen min, hunden vår, og venner.

Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
----------------
Jeg trener til alt, fra listepop til trance, og fra Carola til dubstep. Yndlingslåtene er mange, og brukes på rundgang i timene mine.

Personlig hilsen:
----------
Jeg gleder meg utrolig mye til å kjøre timer i SiT igjen, det er rett og slett verdens beste jobb! Jeg håper å se både gamle kjente og nye deltagere på timene mine! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar