tirsdag 29. oktober 2013

Bli bedre kjent med Mari R



Navn:
- Mari Rokke


Stilling:
- Spinninginstruktør


Hvor lenge har du jobbet i SiT?
- Jeg har jobbet i SiT i snart to år, begynte i februar 2011.

Hvilke timer har du dette semesteret?
- Dette semesteret har jeg intervalltimer på Dragvoll: Mandag er det spinintervall 1 klokka 18.30 og lørdag er det også spinintervall1 klokka 11. Bare å bli med!!

Hva er arbeidsoppgavene dine?
- Jeg jobber mye med musikk i jobben min. Leter etter nye sanger og prøver å sette sammen timer som ikke bare består av «listepop». Jeg prøver så godt jeg kan å motivere de som deltar på timene mine: målet er jo at de skal være slitne når timen er over, og føle at det har vært en gøyal time!

Hva synes du er det beste med jobben din?
- Det å stå foran en gira gjeng og se hvordan de pusher seg selv litt ekstra gang på gang, det er så supergøy å se! Det girer jo meg opp også, så jeg kan yte enda mer av meg selv!

Hva liker du å trene selv?
- Jeg er veldig glad i spinning, men også dancestep er en stor favoritt for tiden. Jeg var nylig på en time med bosu styrke, noe som også var veldig artig. Begge anbefales på det sterkeste :)

Og hvordan motiverer du deg selv til å trene?
- Humm.. Det varierer veldig. Det er litt tung å komme seg på trening fra tid til annen, men jeg veit at det er så digg når jeg er ferdig! Det er vel det som er hovedmotivasjonen tenker jeg, den følelsen man har når man er ferdig på trening.

Utdannelse:
- Jeg går lektorutdanning på Dragvoll, med fagene historie og engelsk. Jeg er på 3 året, så er ute i praksis nå på en ungdomsskole, kjempegøy! 

Hva gjør du på fritiden? 
I tillegg til å studere jobber jeg på Falkanger på Solsiden, og trives godt med det. Utenom studier og jobb så er jeg veldig glad i å være med vennene mine, vi finner alltid på så mye gøy sammen! Filmkvelder, tapas og kanskje en tur ut? Masse moro i alle fall.

Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
- God treningsmusikk bør ha en klar beat mener jeg, så techno og «partymusikk» er storfavoritten både på timer og når man trener alene. Det er vanskelig å velge bare en favoritt, men jeg har nylig oppdaget en som heter «Here We Are» av Dj Tht, Auzern som jeg synes er ganske kul! Den er å finne på lørdagstimen min, folkens!

Personlig hilsen:
- Hurra for dere! Det er kjempegøy å være instruktør når det er så mange gira folk på timene våre! Det nærmer seg eksamensperiode med stormskritt, men husk at trening gir bedre motivasjon og større overskudd til å sitte og pugge. Stå på!

2 kommentarer:

  1. Intervalltimene til Mari er helt fantastiske!
    Hun har en egen evne til å dra det lille ekstra ut av deg gang på gang, er veldig tydelig på hvor pulsen bør ligge til enhver tid, og er flink til å fortelle hvor vi ligger an i intervallene og aktive pauser. Dette gjør det mye lettere å legge opp et godt løp.
    Musikken har en veldig tydelig rytme så det aldri er noen tvil om hvilket tempo som gjelder. Digger at den er av den litt roligere typen slik at man får gode, tunge, seige tråkk gjennom hele intervallet, istedenfor at beina skal gå som en hjulvisp.
    Timene hennes er helt klart treningsukas høydepunkt. :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Oii, så utrolig koselig! Tuuusen takk, Tonje, nå ble jeg kjempeglad :D Denne kommentaren gjorde virkelig hele dagen min! Det er dere deltakere som gjør jobben min så utrolig artig, og gjør at jeg blir så gira der jeg sitter foran dere. Kommer til å gå og smile i hele dag jeg nå :)

      Slett