torsdag 27. mars 2014

Reisebrev - New York

God morgen!

Da er det endelig fredag - og i dag er det duket for årets happening her i SiT Idrett, nemlig SiT BeneFiT! Har du har tenkt til å være med på herligheten som går av stabelen kl 15.30 i Armfeldtsalen på Idrettsbygget Gløshaugen? Trening med mening til inntekt for en god sak! Jeg vet at dette kommer til å bli kjempeartig, og håper du blir med på morroa :)

Jeg har akkurat vært en tur i New York for å besøke min lillesøster som bor der borte dette semesteret, og tenkte at det i den anledningen passer bra med et lite reisebrev fra turen! 


New York er og blir en helt fantastisk by, med et hav av attraksjoner å besøke, ting å gjøre, steder å shoppe, nydelige restauranter, et pulserende natteliv og ikke minst blide og imøtekommende mennesker! Etter to besøk til denne storbyen, seiler den inn som et av mine virkelige favorittsteder i verden. Og med flytid på 7-8 timer, går det faktisk an å ta turen over havet selv bare for noen få dager!

I løpet av dagene jeg var der borte fikk jeg sett og opplevd mye morsomt. Blant annet var vi og gikk tur på High Line, en gammel togbane som er bygget om til en langstrakt park som strekker seg gjennom et område vest på Manhattan. I nydelig vårvær, med sol og mange varmegrader, ble det en ordentlig fin opplevelse. Jeg ble også tatt med på yoga på ett av treningssentrene hvor min søster trener, og det var en spennende økt. Veldig anerledes enn hvordan vi gjennomfører yogatimene her i SiT, men det er artig med litt variasjon. Etter yogaen gikk vi en lengre tur i nydelige Central Park i strålende solskinn!
En stødig hodestående utført av min søster til venstre, og et mindre vellykket forsøk fra min side
oppe til høyre!
Fantastiske Central Park i strålende solskinn!
Man kan selvfølgelig ikke bare bedrive fysisk aktivitet når man er på reise, så det meste av tiden gikk med til sightseeing, shopping og god mat - New York kan virkelig by på det meste. Nike-freaken i meg gikk bananas på Nike Store, en butikk jeg tror jeg kunne flyttet inn i. Vegger og etasjer fylt med superfresht og stilig treningstøy, og tonnevis med kule sko! Stakkars, stakkars lommeboken. 


Mandag dro vi på hockeykamp for å se New York Rangers spille mot Phoenix Coyotes, og stemningen kokte i Madison Square Garden. Artig med en norsk spiller på banen, og det tok helt av da hjemmelaget vant 4-3! Virkelig en opplevelse for livet :) 


Arkitektstudenten i meg var også lysten på å se og oppleve noe av den spennende kunsten og arkitekturen New York har å by på, og besøket til Guggenheim var en kjempesuksess!


Og selvfølgelig måtte jeg kose meg med skikkelig amerikansk kosthold da jeg var der borte. Både donuts og diverse unorskt og spennende godteri gikk ned på høykant - nam! Det må være lov å kose seg med søte og skikkelig usunne ting innimellom :D

Har du vært i New York selv, så skjønner du nok hvor fantastisk jeg synes byen er! Og har du enda ikke hatt mulighet til å ta turen, anbefaler jeg deg på det sterkeste å sette byen høyt oppe på listen over dine drømmereisemål. En mer spennende, pulserende og herlig by skal man lete lenge etter! 

I <3 NY!


Klem fra en New York-beruset Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar