tirsdag 11. mars 2014

Bli bedre kjent med Kaia


Navn: 
Kaia Marie N. Stokkvold

Stilling: 
Gruppeinstruktør

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Siden høsten 2011, så snart 3 år.

Hvordan forbereder du deg til timene dine?
I utarbeidelsen av nye programmer bruker jeg mye tid på å finne god musikk, nye øvelser, div. terping o.l. Når programmet endelig er på plass og timene står for tur er det fint å høre gjennom noen av sangene på lista og gire seg opp til time. Jeg planlegger som regel måltidene i forkant av timen slik at jeg har spist ca 2 timer før og har masse energi på lager, og at det samtidig er en stund siden siste matbit slik at jeg slipper å la en mett mage begrense treningen! Jeg bare må ha med håndduken min, notatblokka mi og backup på musikken. Når alt dette er på plass kan treninga begynne- jippi!

Hva synes du er det beste med jobben din?
Det beste må være å bidra med å spre treningsglede! Jeg elsker å se at folk flytter litt på grensene sine for hver gang og de fornøyde smilene som ligger på lur etter endt treningsøkt. Og... det er ikke til å stikke under en stol at det er ganske greit å få legge opp trening etter favorittmusikken :)

Hva liker du å trene?
Jeg er veldig fan av sykling – både inne og ute! Meeen jeg er også veldig glad i aerobic og trening der du får brukt hele kroppen. Litt styrke må også til… selv om det ikke er favoritten. Nå når det nærmer seg vår kjenner jeg også litt på trangen av å løpe ute- Hærlig!

Hva motivere deg til å dra på trening, når det eneste som frister er sofaen?
Når sofaen frister som mest tenker jeg at hvis jeg kommer meg på trening i dag så kan jeg kanskje slappe av på den i morgen?! Dessuten får jeg (som oftes) mer energi og bedre humør i hverdagen!

Hva er din favoritt spinning-/gruppe time i SiT?
Det er vanskelig å velge en, vi har jo så mange fine timer og ikke minst flinke instruktører her i SiT!

Utdannelse?
Jeg ble ferdig utdannet siviløkonom i fjor vår, så voksenlivet har derfor startet for min del.

Hva gjør du på fritiden?
Forutenom trening og jobb er det godt med en pust i bakken, familie, kjæreste og venner er alltid bra! Ellers er jeg veldig glad i turer på fjellet.

Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
Alt med trøkk i funker for min del. Hører som regel på en god blanding av listepop, trance, dubstep, rock og 90-tallsmusikk. Akkurat nå får jeg kick av deler i No Good av Prodigy.

Ukens spørsmål: Hva er ditt treningsmål for 2014?
I år er første gangen på mange år at jeg faktisk ikke har noe treningsmål (eller nyttårsforsett). Jeg tenker at i år skal jeg trene akkurat nok. Nok for å holde på kondisjonen, humøret og overskuddet i hverdagen!

Personlig hilsen:
Nyt livet som student og utnytt den friheten du har! Trening er bra for kropp og sjel, men nyt også andre sider av livet. Nå som varmere tider står for tur- kom deg ut og nyyyyyt :)  *Hiv og hoi*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar