tirsdag 26. februar 2013

Ukens ansatt; Christel


Navn: Christel Kaldahl Stenseth

Stilling: Instruktør

Hvor lenge har du jobbet i SiT? Har akkurat startet på mitt fjerde år som instruktør i SiT.

Hva er arbeidsoppgavene dine? Min oppgave er å lage gode treningstimer som er både morsomme og gir et godt treningsutbytte til deltagerne. Jeg skal motivere deltagerne til å gjøre sin beste innsats, både ved hjelp av inspirerende musikk og motiverende ord gjennom treningsøkten. Timene må tilrettelegges slik at de kan passe alle deltagere, både nybegynnere og godt trente. Ved å smile, veilede, rope og skrike litt, er mitt mål å spre mest mulig treningsglede, og sende alle skikkelig slitne hjem etter endt time.

Hva synes du er det beste med jobben din? Det beste må være at jeg møter så utrolig mange flotte og treningsglade mennesker. Smilende ansatte og smilende deltagere (og andre trenende) gjør hverdagen min bedre, og jeg kan gå smilende hjem fra trening eller jobb.

Hva liker du å trene?  Nå for tiden går det mest i styrketrening og løping, i tillegg til at jeg stikker innom noen gruppetimer en gang i blant. Ellers benytter jeg Bymarka for en og annen skitur, og nyter det så lenge snøen varer. Gleder meg også veldig til å løpe på tørre veier igjen, og ønsker våren hjertelig velkommen (så lenge det er snø på fjellet i påsken).

Utdannelse: Går 3. året på fysioterapi på HiST, og ser nå frem til ett års turnustjeneste fra høsten av.

Interesser: Siden trening er både jobb og hobby går mye av tiden min med til nettopp dette. Ellers er jeg sammen med venner og familie, og studier tar også en del tid.

Beste treningslåt/musikk: Jeg kan høre på veldig mye forskjellig musikk, både til egentrening og musikk jeg bruker på timene mine. Det viktigste er at låtene får både meg og deltagere på gruppetimene til å yte det lille ekstra når man egentlig har lyst til å gi seg. Men helt umulig å velge ut noe spesielt, det er mye rart å velge i.

Personlig hilsen:  SiT har et veldig godt utvalg av gruppetimer, så her skal det finnes noe som kan passe de fleste. Oppfordrer alle til å prøve seg på noen nye treningsformer dette semesteret. Variasjon i treningen er viktig! Ellers ønsker jeg alle som trener i SiT er flott treningssemester!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar