tirsdag 5. februar 2013

Ukens ansatt; Benedicte


Navn: Benedicte Engen

Stilling: Resepsjonist på Portalen

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Siden Portalen åpnet høsten 2011.

Hva er arbeidsoppgavene dine?
De viktigste arbeidsoppgavene mine er vel å smile, være hyggelig, si hei og forhåpentligvis gi studentene en kickstart på treningen med litt positivitet. Ellers går store deler av dagen til å svare på henvendelser over disken og på telefon, og å selge medlemsskap i tillegg til litt rydding og ordning i senteret for å skape et best mulig treningsmiljø for studentene.

Hva synes du er det beste med jobben din?
Det beste med jobben er å hilse på trivelige, spreke studenter og ikke minst å rope tilbake ivrige studenter som flyr inn døra på vei til trening, men som har glemt å dra kortet sitt :) Flott så se at iveren er til stede i allefall! Ellers er det kjempetrivelig å slå av en prat med de som skulle ønske og ikke minst svare på litt treningsrelaterte spørsmål jeg noen ganger får, selv om det ikke er min jobb, men en stor interesse..

Hva liker du å trene?
Jeg trener stort sett styrketrening med forkus på baseøvelser med mål om å øke maks-styrken min i tillegg til vektløfting-trening og CrossFit! Og inkluderer mye bruk av kettlebells og yoga i treningen min! Med CrossFit får jeg utfordret meg maksimalt både kondisjonsmessig, styrkemessig og mentalt med mye fokus på kroppsvektøvelser og litt akrobatikk, gjerne i ringer (som apekatten Benedicte liker)! Her går det meste i høy intensitet, forsøk utført på raskest mulig tid og etter jeg også deltok på et vektløftekurs har jeg også fått litt erfaring med støt og rykk, som er utrolig morsomt og utfordrende!

Utdannelse:
Medisin Grunnfag 1 år
Kettlebells instruktør Level 1
Sertifisert CrossFit Trener Level 1

Interesser:
Sjokkerende nok - styrketrening og mye sosialt som foregår rundt treningen min, møte med nye mennesker, yogatrening, spise og lage god mat, male, gå turer med hunden min og slappe av med venner.

Beste treningslåt/musikk:
Avolnation - Sail
50 cent - Get up
Eminem - Till you collapse
Calvin Harris - Drinking from the bottle
Rihanna - Lost in Paradise

Personlig hilsen:
Jeg blir kjempeglad om DU dukker opp på Portalen med treningsglede, smil og hyggelig humør! Det gjør også jobben min så utrolig mye bedre! Og ikke vær redd for å slå av en prat eller stille spørsmål om du skulle ønske! Ønsker dere alle et supert treningsår på Portalen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar