torsdag 29. november 2012

Ukens ansatt; Steffen


Navn: Steffen Johnsen
Stilling: Pump- instruktør

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Begynte i SiT i 2010, men hadde et opphold i 2011 og våren 2012 før jeg begynte igjen nå i høst.
Hva er arbeidsoppgavene dine?
Jeg planlegger og gjennomfører pump- timer med fokus på å trene store muskelgrupper og med mulighet til å trene med relativt tunge vekter. Målet mitt med timene er å spre treningsglede og god teknikk, og vise at alle (også jenter) har godt av tung styrketrening. Jeg ser på det som min oppgave å motivere deltakerne til å presse seg selv og få mest mulig ut av treningen.
Hva synes du er det beste med jobben din?
Å få lov til å trene sammen med så mange blide og hyggelige mennesker! Jeg er veldig glad i å møte nye folk, og må også innrømme at jeg blir veldig inspirert av alle som kommer på timene og yter sitt beste.
Hva liker du å trene? Jeg liker å trene styrke, turning og egentlig også alle idretter hvor man får mulighet til å ikke bare stå/gå rett opp og ned, men må jobbe med hele kroppen og bevege seg dynamisk.
Utdannelse: Går 5. trinn på Produktutvikling og produksjon på NTNU, og trives veldig godt!
Interesser: Styrketrening, turning, sykling, alpint og det meste som gir adrenalin i kroppen. Liker spesielt godt å kjøre motorsykkel og setter stor pris på å være ute i naturen.
Beste treningslåt/musikk: Alt etter humøret og treningsformen, men hører stort sett på musikk med ganske tung og klar rytme/bass. Blir for tiden veldig motivert av Woodkid med sangen Iron.
Personlig hilsen: Man blir ikke stor av å trene tung styrke. Finn en treningsform og et opplegg som du liker og som du kan opprettholde over tid. Den letteste å lure er seg selv, så sett deg mål som gjør det lettere å holde fokus og å komme seg på trening!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar