onsdag 31. oktober 2012

Ukens ansatt: Astrid E

Navn: Astrid Øygarden Eikill

Stilling: Aerobicinstruktør


Hvor lenge har du jobbet i SiT? Gikk instruktørkurs i SiT høst 2011/vår 2012 og begynte med egne timer i august i år. I høst har jeg Mosjon og PulsStep.

Hva er arbeidsoppgavene dine? Sette sammen og kjøre aerobictimer. Det går mye tid på å finne bra musikk og gode, funksjonelle øvelser. Når jeg har time er min oppgave å veilede og motivere deltakerene.

Hva synes du er det beste med jobben din? Jeg er jo helt ny innen instruktøryrket, og synes det er fantastisk å få mulighet til å utfordre meg selv på denne måten. Det gir et veldig selvtillitsløft når jeg får til å lage og holde en god time! Litt mindre egoistisk sett vil jeg si at det er flott om jeg får formidlet treningsglede og kunnskap som andre kan dra nytte av. Det er veldig kjekt å se at folk kommer tilbake på timen uke etter uke. I tillegg er det jo supert å få betalt for å trene!

Hva liker du å trene? Jeg elsker gruppetimer, og spesielt de litt tøffere, som Corebar og Hardcore. I tillegg liker jeg å ta meg en løpetur i ny og ne, både intervall (har beseiret sykkelheisbakken på Bakklandet en del ganger!) og langturer. Jeg er også stor fan av funksjonell styrketrening à la øktene du finner på http://treningslykke.blogspot.no/, som tidligere SiT-instruktør Alanna Kingsrød står bak. Kan trenes hvor som helst!

Utdannelse: Går femteåret på mastergrad i Energi og miljø (siv.ing.). Har også et årsstudium i fransk fra Stavanger som jeg ikke bruker til noe, hehe.

Interesser: Trening selvfølgelig, dans (danser moderne og jazz i NTNUI Dans), matlaging, film og kos.

Beste treningslåt/musikk: Tror stikkordet her er variasjon, så alt mulig! Pop, rock, hip hop, dubstep. “My Body” med Young the Giant er en fin en. :)

Personlig hilsen: Alle mennesker har en atlet i seg. Kom deg på trening! Prøv mye forskjellig og finn noe du liker å holde på med, som også er utfordrende. Kroppen din vil takke deg resten av livet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar