torsdag 1. september 2011

Hjemmelaget iskaffe :)


Inntil høstmørket senker seg og behovet for varme kopper te melder seg for fullt, nyter jeg for tiden hjemmelaget iskaffe. Jeg er stor fan av alle typer iskaffe, særlig den fra TINE - Caffe Latte - er lettvint å plukke med seg fra butikken. Men nylig oppdaget jeg at det er superenkelt å lage sin egen iskaffe, uten avanserte ingredienser og utstyr. Mye billigere og like godt:

Slik gjør du:
Bruk et stort glass som tåler varme, eller en stor kopp.
Kok opp litt vann, ca 1 dl
Rør ut 2-3 ss pulverkaffe i vannet
1-3 suketter (jeg synes 2 er passe)
Tilsett melk, 2-3 dl
Fyll opp med isbiter

Det blir sikkert bedre om du har mulighet til å lage espresso i stedet for pulverkaffe, men det funker for meg og går mye raskere! ;)

Håper det smaker!

Har du en oppskrift på iskaffe eller iste som du vil dele?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar