onsdag 21. september 2011

Ukens ansatt: Ådne

Navn: Ådne Marlon Gulbrandsen

Stilling: Yogainstruktør

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Knappe måneden, men håper på å være her en
lang stund!

Hva er arbeidsoppgavene dine?
Som instruktør så er det mitt ansvar å presentere og undervise Yoga på et nivå som gjør at nye studenter får en interesse for aktiviteten, og et tilbud som matcher deres forventninger. For litt mer erfarne ser jeg det som min jobb å opprettholde et nivå som gjør at de føler en utvikling i forhold til hvor de har vært. Samtidig så må jeg passe på å være tro mot Yoga, ta vare på studentene så de ikke påfører seg skader, og utvikle folks syn på Yoga.

Hva synes du er det beste med jobben din?
Jeg prøver på beste måte å undervise Yoga slik at folk skal føle at de har gjort noe. Av egen erfaring, og ut i fra hva mange sier så er det desverre en del som opplever Yoga som litt løst og luftig, rett og slett litt som en økt med kos og avslapning. Derfor blir jeg veldig glad når jeg ser de som kommer på kurset virkelig ta til seg det jeg sier og som er åpne for min måte å undervise på. Det gir meg stor glede å se deltakernes konsentrasjon og deres vilje til å presse seg. Det setter et krav til at jeg ikke kan slappe av, men alltid opprettholde et nivå som gjør at vi kan utvikle oss. Så kort sagt, intensiteten og konsentrasjonen til studentene gjør at jeg får en glød av å undervise!

Hva liker du å trene?
Jeg står opp 5 hver morgen så jeg kan praktisere Yoga før forelesningene starter. Det tar meg ca 2 timer å gå igjennom hele praksisen min. Mandager og onsdager blir litt amputert da forelesningene er så tidlig, men de andre dagene er det fult kjør. De tre dagene hvor jeg har tid til å gjøre hele praksisen så drar jeg rett hjem og gjør forskjellige pusteøvelser i en halvtime, etterfulgt av meditasjon. Det er mer enn nok for meg. Har gitt meg helt med vekter etc., men hvis jeg får tid og råd en gang i blant så drar jeg å svømmer på Pirbadet. Har også forandret på måltidene mine til bedre å stemme med Yogafilosofien, så min trening er like mye en forandring i livsstil.

Utdannelse:
Har en Bachelor in Performing Arts i fra Northern School of Contemporary Dance i Leeds, England. Jobbet som danser i Skottland og England før en skade stoppet karrieren. Så jobbet jeg innenfor salg, som selger og salgsleder, før jeg fant Bevegelsevitenskap her på NTNU. Har bachelor der i fra til jul. Samtidig så tar jeg Topptrenerutdanning i regi av NTNUI og Olympiatoppen Midt-Norge, og et ettårig Yoga Teacher Training sammen med R. Alexander Medin.

Interesser:
Det jeg studerer er det jeg må si er min hovedinteresse. Vil jobbe i Olympiatoppen som teknikk/motorikk- og basistrener, så mye av min fritid bruker jeg på å studere filmer med dyr i bevegelse, idrettsutøvere,
naturen og bygninger. Det er en rød tråd i det meste i naturen, noe vi ikke må glemme i vårt daglige liv. Av mer generelle ting så er jeg veldig inne i klassisk musikk, og Wikipedia! Kan forsvinne fullstendig der...

Personlig hilsen:
Jeg vil takke for muligheten til å være Yogainstruktør, men vil også minne folk på at trening ikke bare handler om å hoppe og sprette og øke styrke og kardiovaskulær utholdenhet, men også hodet. Noe som kanskje er viktig for studenter som må takle stress rundt eksamener og andre situasjoner. Mine timer i Yoga går ut på å jobbe hardt. Du får ikke hvile hos meg, men blir utfordret på det med å takle smerte og uvante situasjoner. Noe man kan trenge i livet ellers??



PS. Nytt nybegynnerkurs i Yoga med Ådne starter 19.oktober. Se her om du vil melde deg på kurs.
Ådne skal også ha en yoga drop-in time på Portalen 2.oktober, i den O'store åpningshelga! :)
Marit Anne

Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar