onsdag 7. september 2011

Ukens ansatt: Stine

Navn: Stine Wold

Stilling: Aerobic-/ spinninginstruktør og treningsveileder

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Jeg er nå inne i mitt 6.år i SiT.

Hva er arbeidsoppgavene dine?
Som instruktør er det først og fremst å spre treningslede og gi deltakerne gode og effektive timer gjennom varierte og gunstige øvelser. Sett bort fra selve instruksjonen, ligger det mye arbeid i valg av musikk og øvelser. Som treningsveileder er oppgavene å yte service i styrkerommet, gjennom å sette opp treningsprogram, svare på relevante spørsmål, sikre de trenende, samt sørge for at apparatene er rene og såpedispenserne fulle.

Hva synes du er det beste med jobben din?
Jeg synes noe av det beste med jobben er å være med på å gi deltakerne gode treningsopplevelser, både de som har trent i mange år, og de som er relativt ferske. Å se faste deltakere på timene, og å høre om de som fikk interesse for trening etter å ha gått på gruppetimer i SiT er også et stort pluss med jobben. Ellers er det et ungt og sosialt miljø blant de ansatte, og SiT som treningssenter gir instruktørene mye frihet i forhold til valg av innhold og øvelser, noe som gir varierte og forskjellige timer! Videre så har instruktør- og veilederjobben vært fin å kombinere med studier, og senere også med vanlig fast jobb.

Hva liker du å trene?
Bortsett fra diverse gruppetimer går det mest i jogg/sykkel på sommerstid og langrenn på vinteren. Er ellers en stor tilhenger av diverse former for ballspill.

Utdannelse:
Jeg er utdannet innen idrett, med master i idrettsvitenskap og PPU. Har de to siste årene jobbet som lektor på videregående skole, der jeg underviser i kroppsøving, samfunnsfag og diverse fag ved idrettslinje. En fantastisk jobb, der erfaringen fra gruppetrening også kommer godt med.

Interesser:
Bortsett fra jobb og trening, går mye av fritiden til venner og familie, turer og friluftsliv.

Personlig hilsen: 
Sett bort fra å teste ut gruppetimene våre, anbefaler jeg flere å benytte seg av treningsveiledertilbudet. Er du nybegynner og usikker på hvordan apparatene fungerer, eller mer erfaren og trenger tips om nye øvelser - ta kontakt! Du kan booke time i resepsjonen, eller bare ta kontakt direkte. Ellers ønsker jeg alle et godt treningssemester, både på Dragvoll, Gløshaugen og etter hvert Portalen. :)

2 kommentarer:

  1. Treningsveileder? Hvordan får jeg det, og hvem er det som veileder?

    SvarSlett
  2. Ja, SiT Idrett tilbyr gratis treningsveiledning! Resepsjonistene har oversikt over treningsveilederne og når de er tilgjengelig. Du kan booke en avtale, eller bare huke tak i de når du ser de i styrkerommet.

    SvarSlett