søndag 10. august 2014

Ferietrening


Sommerferien nærmer seg slutten, og immatrikuleringsuken her i Trondheim starter allerede i morgen. Sommeren har som vanlig gått alt, alt for fort og det føles nesten som at siste eksamen før ferien ble avlagt forrige uke, og slik er det dessverre hvert eneste år. Men det at dagene og ukene har rast av gårde tyder vel bare på at sommeren har vært helt fantastisk, i år igjen.

Jeg håper du har kost deg masse i sommer med alt du har gjort av jobbing, utenlandsreising, norgesferie, hytteturer, grilling, bading og annen hygge. Og så håper jeg selvfølgelig at du har fått trent litt innimellom alt nå i ferien. Trening trenger absolutt ikke være høyeste prioritet selv om du nå har hatt fri fra studiene, men vi vinner svært lite på å legge treningen på hylla i lengre perioder av gangen. Da blir det bare mye tyngre å starte opp igjen med treningsrutinene nå som et nytt semester står for døren.

Jeg har i hele sommer vært mye på farten rundt omkring her i vakre, varme, solfylte Norge. Sist uke var jeg både i Haugesund og i Bergen, og benyttet meg av det jeg fant av treningsmuligheter i de to vestlandsbyene. I Haugesund har dessverre ikke studentsamskipnadene noen idrettsavdeling, men på Haugesund aerobic og treningssenter fikk jeg likevel lov til å komme og trene mot at jeg kjøpte dagspass. 

Squash med lillesøster i Haugesund
I Bergen var jeg på besøk hos min gode venninne og tidligere kollega her i SiT Idrett, Elisabeth. Elisabeth ble ferdig med studietilværelsen nå i juni, og har flyttet hjem til Bergen og startet i full jobb. Det var utrolig koselig å se henne igjen, og jeg ble blant annet dratt med opp på det beryktede byfjellet Stoltzen. Ca 908 bratte trappetrinn tok oss opp på fjellet, og i strålende solskinn nøt vi utsikten over byen. Vi fikk oss også en kjempebra styrkeøkt hos et av SiB sine treningssentre. Helgen som egentlig var ment bare for kos og hygge ble nærmest bootcamp a lá Elisabeth, noe vi begge i grunn var godt fornøyd med.



Styrketrening hos SiB
Elisabeth savner instruktørjobben allerede!




Et nytt semester står for døren, og allerede på tirsdag er det immatrikulering her ved NTNU. Har du spørsmål eller noe annet du lurer på, er det hyggelig om du kommer og tar en prat med oss på standen vår!


Sommerklem fra Nina

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Er det gjort noe for å forbedre luftkvalitet og temperatur inne på senteret på Dragvoll? Eller er det fortsatt varmt, klamt og tung luft?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! I sommer har vi pusset opp og fornyet på Dragvoll slik at det nå er et splitter nytt ventilasjonsanlegg installert! Gled deg til neste økt - du kommer til å merke forskjell :)

      Slett