onsdag 20. august 2014

Bli bedre kjent med Tuva


Navn: Tuva Emilie Haugdahl Røskar
Stilling: Yoga-, pilates- og spinninginstruktør på alle tre senterne våre.
Hvor lenge har du jobbet i SiT? Begynte i januar 2012. Har nå hatt et halvt år pause siden jeg var på utveksling i USA i våres. Nå gleder jeg meg til å begynne på igjen!
Hvordan forbereder du deg til timene dine? Jeg prøver alltid å komme i god tid før timen starter så jeg har god tid i garderoben, får sjekket anlegget og utstyret og satt på musikken før deltagerne kommer. Det å ha god tid er spesielt viktig foran yoga- og pilatestimene, så setter jeg meg selv i den rolige og avslappende sinnstemningen. Før spinningtimen kan jeg gjerne høre på skikkelig syrete 90tallsmusikk for å gire meg selv opp. Også er det viktig å ha spist og drukket nok i forkant av timen, det gjelder forsåvidt uansett - mat er viktig!
Hva synes du er det beste med jobben din? Det beste med å jobbe i SiT er at jeg er med på å gjøre andre bedre. Å kunne motivere deltagere gjennom en hard time på sykkelen, se dere presse dere selv, jobbe hardt opp mot pulstoppen, og deretter de lettede og fornøyde ansiktsuttrykkene som kommer tilsyne under nedtrapping. Det er gøy å se det! Men det aller beste er kanskje den felles stemningen vi skaper alle sammen rett etter avspenning i en yoga- eller pilatestime, de fredlige ansiktene som lyser mot meg. Spesielt hyggelig er det når jeg får tilbakemelding fra dere etter timen. Også har jeg jo noen veldig fine kolleger da!
Hva liker du å trene? Yoga er helt klart favoritten. Ellers koser jeg meg med gå- eller løpeturer ute i naturen. Det hender også at jeg er å finne dansende til musikken på et av Trondhjems mange dansegulv.
Hva motiverer deg til å dra på trening, når det eneste som frister er sofaen? Jeg drar på meg treningstøyet og setter på en deilig gladsang, så er jeg klar!
Hva er din favoritt spinning-/gruppetime i SiT? Yoga med Nina A og pilates med Sofie. Til dere som ikke har prøvd; prøv!
Utdannelse: Fjerde året på profesjonsstudiet i psykologi.
Hva gjør du på fritiden? Gå på tur i nærområdet, lage god mat med gode venner, og å drikke god rødvin, gjerne i den rekkefølgen. Ellers er jeg aktiv i flere studentorganisasjoner, så mye av tiden min går med til det. Også elsker jeg å reise, både i Norge og resten av verden.
Ukens spørsmål: Ditt aller beste sommerminne? Under siste konserten på Slottsfjellfestivalen, sittende på toppen av et par sterke skuldre, Veronica Maggio som rocker scenen slik som bare hun kan, en rosa himmel med dagens siste solstråler som skinner ned på meg og de beste venninnene mine- DET er sommerminnet sitt det!
Personlig hilsen: Velkommen tilbake til nytt semester! Og god høsttrening! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar