tirsdag 11. februar 2014

Bli bedre kjent med Stine


- Navn: 
Stine Hagen Wigum

- Stilling: 
Aerobicinstruktør. Har step&core dette semesteret.

- Hvor lenge har du jobbet i SiT? 
Siden januar 2014.

- Hvordan forbereder du deg til timene dine? 
Jeg bruker å sette opp håret i hestehale, gjerne med en flette, slik at jeg unngår hår i ansiktet! Det er et must. Ellers dobbeltsjekker jeg alltid om jeg har med meg vannflaske og joggesko – ingen trening uten! Før den første timen min var jeg ganske nervøs, og hørte derfor veldig mye på sangene før timen. Men det gikk heldigvis bra!

- Hva synes du er det beste med jobben din?
Å få være med å spre treningsglede og motivasjon, samtidig som man trener selv. Jeg har ikke hatt så veldig mange timer enda, men det har vært veldig gøy og fått tilbakemelding fra deltakerne:) Liker å se mange røde ansikt på slutten av timen!

- Utdannelse: 
Sivilingeniør i industriell kjemi og bioteknologi, 4.klasse

- Hva liker du å trene?
Liker å trene på mange forskjellige måter egentlig. Variasjon er gull! Jeg er veldig glad i naturen og fjellet når været tillater det, ellers finner du meg som oftest enten på en steptime eller i styrkerommet. Jeg trener gjerne tidlig på morgenen, for da kan jeg ha god samvittighet resten av dagen.

- Hva motiverer deg til å dra på trening når det eneste som frister er sofaen?
Da må jeg ha en avtale. Enten at jeg er påmeldt en av de mange gruppetimene her i SiT idrett, eller at jeg skal trene sammen med en venn. Ellers er det stor sannsynlighet for at jeg ikke kommer meg ut av sofaen :P

- Hva er din favoritt spinning-/gruppetime i SiT?
Vanskelig! Jeg er veldig glad i pump og step. Ellers tenkte jeg å teste ut «Stærk!», siden jeg har hørt mye positivt om den. Kanskje det blir min nye favoritt?

- Hva gjør du på fritiden?
På fritiden gjør jeg veldig mye forskjellig. Reising, ridning, dykking, fjellturer og baking er bare noe av det jeg liker å gjøre. Hadde jeg hatt uendelig med penger har jeg nok reist verden rundt mange ganger. I tillegg tilbringer jeg selvfølgelig mye tid med kjæresten, venner og familie :)

- Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
Jeg aner ikke hva jeg skal svare på dette spørsmålet. Hehe. Hører på veldig mye forskjellig, så har vel egentlig ingen favoritter.

- Ukens spørsmål: Hvis du var et dyr, hva slags dyr hadde du vært? 
I følge en googletest så burde jeg visst være en ulv. Hehe. Gode lederegenskaper, atletisk, lojal, mye selvtillit og good-looking (bare for å nevne noen) – hvem vil vel ikke ha disse egenskapene?

- Personlig hilsen:
SiT har veldig mange gruppetimer, så her finnes det noe for enhver smak. Ta en utfordring og prøv en time du ikke har prøvd før. Det skal i alle fall jeg utfordre meg selv til å gjøre! Kanskje finner du en ny favoritt? Ellers vil jeg anbefale å være med på aerobicinstruktørkurset. Veldig lærerikt samtidig som man blir utfordret til å gå utenfor sin egen komfortsone. Bli med!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar