tirsdag 18. februar 2014

Bli bedre kjent med Anneli


- Navn:
Anneli Marsfjell

- Stilling:
Gruppetreningsinstruktør

- Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Om jeg har regnet riktig er jeg inne i mitt 5.(!) år som ansatt i SiT.

- Hvordan forbereder du deg til timene dine?
Med tiden legger man ikke merke til alle disse rutinene man har opparbeidet seg som instruktør, men når jeg tenker over det, så er det faktisk en hel del jeg «må» gjøre før jeg setter i gang med en time. Det aller viktigste er å spise mat i riktig tid. Jeg liker å ha spist middag/varmmat minst 1 time før jeg skal ha time slik at jeg har nok energi, og for at det ikke skal bli alt for ubehagelig å ta burpees og rygghev :-P I tillegg liker jeg å høre på musikken jeg skal bruke, spesielt oppvarmingssangene og pulstoppsangene. Da kobler jeg meg på at det snart er time. Også liker jeg å sjekke at alt utstyret som jeg trenger til timen ligger i bagen, som f.eks backup-musikk, banan til etterpå, nye og rene sokker o.l. Litt før timen starter sjekker jeg at musikkanlegget og mikrofonen fungerer bra sammen. Når dette er i orden er instruktøren klar :-)

- Hva synes du er det beste med jobben din?
Med fare for å gjenta det de fleste av instruktørene i SiT ville ha sagt, så er det beste med jobben min å få spre treningsglede. Å motivere folk til å trene fordi det er bra for de og ikke minst GØY, er en fantastisk god følelse. Jeg er veldig glad i timene mine, og det er i all hovedsak på grunn av de ekstremt energiske og blide deltakerne som kommer igjen uke etter uke. Selv etter at jeg har introdusert en øvelse som ikke var like enkel som den på forrige program, dere gir dere ikke! Det står det respekt av.

- Hva liker du å trene?
Jeg kan vel kategoriseres som en «saljente» - jeg liker meg i aerobic- og spinningsalen. Det kan være hva som helst: puls, spinn, bosu eller en dansetime(sistnevnte er for å komme seg ut av komfortsona innimellom). Jeg prøver også å trene styrke med jevne mellomrom, og kan driste meg ut på en joggetur i ny og ne. På vinteren syns jeg det er kjekt med ski, men jeg tror heller det kan klassifiseres som fysisk aktivitet enn trening (selv om jeg blir støl så det holder).

- Hva motiverer deg til å dra på trening, når det eneste som frister er sofaen?
Det er mye motivasjon i å ha laget seg en avtale med en venn. Både fordi det litt kjipt å bryte en avtale(som kanskje er skrevet ned i planleggeren også), men også fordi det er en fin måte å få møtt noen som du kanskje ikke ser så ofte.
Et annent «sleipt» triks jeg bruker, er å kle på meg treningsklærne leeeeenge før jeg skal på trening. Gjerne med litt friske farger, for da føler jeg meg bedre. Det skal mye til for at jeg tar av meg de klærne uten at jeg faktisk har svettet litt i de.

- Hva er din favoritt spinning-/gruppetime i SiT?
Jeg har mange favoritter, men om det er noen timer jeg setter ekstra pris på nå for tiden er det MoveFunk, Zumba og SpinIntervall. De første fordi det er gøy å riste litt løs, og spin fordi det er herlig tungt, men skånsomt for aerobicknær.

- Utdannelse:
Bachelorgrad i fysioterapi, og går nå 2. året på realfagslærerutdanningen på HiST

- Hva gjør du på fritiden?
Drar på konserter, reiser, drikker kaffe, leser bøker og går turer.

- Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
Jeg liker at treningsmusikken er litt variert, så i løpet av en økt på mølla kan jeg ha vært gjennom alt fra syre og punkrock til funk og pop. Det viktigste er at det er trøkk. Akkurat syns jeg «Mmm yeah» med Austin Mahone & Pitbull er ganske fengende, og «Wizard» med Martin Garixx (den popkornlyden er til å bli glad av!)

- Ukens spørsmål: Treningsmål for 2014?
Mitt treningsmål for 2014 er å trene akkurat nok. Akkurat nok til at jeg er skadefri, akkurat nok til at jeg har energi og akkurat nok til at jeg kan gjøre andre ting på si ;-)

- Personlig hilsen:
Husk at alt av trening er bedre enn ingenting, og det viktigste er at det du planlegger å trene er overkommelig og relevant for deg. Små steg i riktig retning gir som regel god avkastning på sikt :-)

Klem Anneli


3 kommentarer:

  1. Vil bare si at jeg virkelig savner Puls-timen din som gikk i Armfeldt-salen på tirsdager :)

    SvarSlett
  2. Anneli er mitt instruktør-forbilde:) Du er KNALL!

    SvarSlett
  3. Så koselig å høre! :-) Jeg likte å ha timer i Armfeldt, så kjekk en gjeng å trene med! Desverrre ble det litt trangt på timeplanen min, men om du har lyst og anledning, er jeg å finne på Portalen med Puls klokken 16.00 hver onsdag.

    Lene: Du gjør meg varm om hjertet! <3

    SvarSlett