torsdag 12. september 2013

Throwback Thursday!

Vi kjenner det allerede i luften tidlig morgen og sent på kveld. Det begynner sakte men sikkert å bli kjøligere. Høsten er rett rundt hjørnet, men fortvil ikke - vi kan fortsatt leve lenge på minnene fra sommeren som har vært.

Nå som hverdagen har hentet oss inn igjen, er de fleste tilbake på skolebenken og i gang med daglige rutiner og gjøremål. Jeg merker likevel hver eneste dag at tankene innimellom vandrer tilbake til sommerens kos og hygge. Av og til, når jeg får tid, blar jeg litt i bilder fra ferien, og hører på sanger som minner meg om sol og sommer - det føles godt! Derfor vil jeg bruke dette innlegget til å komme med en lettvint oppskrift på en frisk sommersalat som kan nytes langt utover høsten, med minner og smak av sommeren som har vært. Med et tips til en herlig sommerfrokost, og noen bilder fra hva jeg har funnet på i sommer - håper jeg du også setter av litt tid til å mimre over sommeren som har vært, og føle varmen i kroppen :)

På den andre siden skal man ikke gå og grue seg til at høsten setter inn for alvor. Høsten er en fantastisk årstid med klar, og hvis vi er heldige, tørr og frisk høstluft. Omgivelsene får et helt annet fargespekter, og sesongen for utetrening tar ikke slutt før om lenge. Forhåpentligvis er du fortsatt full av energi og krefter fra oppladningen i sommer, og jeg mener det er nå på høsten man kan få noen av de aller fineste løpeturene - både langs nidelven, på ladestien, i marka eller på fjellet :)


* Nyt denne salaten ved siden av middagen nå som vannmelonen fortsatt er å finne i butikken til en rimelig pris:



- Vannmelon i biter

- Fetaost i terninger

- Friske spinatblader

- Crispi- eller hjertesalat


Bland sammen og nyt!








* Eller lag noe sommerfriskt til frokost:






- Kiwi i biter

- Nektarin i biter

- Frokostblanding

- Ferske blåbær

- Biola eller Cultura


Ha alt sammen i en skål - og nyt!








Et lite utvalg av bilder fra ting jeg gjorde i ferien, det er vel lov siden det er torsdag? :)

Startet ferien med bygging av Torvstua på Rjukan sammen med en herlig gjeng!
Foto: Kristian Eliassen
Kajakkpadling i vakker Kragerøskjærgård.
Nyter livet på Slottsfjellfestivalen i Tønsberg med gode venninner..
... og mange fantastiske konserter...!
Herlig sommermat - hva er vel bedre enn
reker?

Og verdens beste sommerpai!

























Krabbefiske på vestlandet - nostalgiske barndomsminner!
Surfetur til vakre Ericeira, Portugal :)                                    Foto: Christopher Wilkens

Jeg håper at også du har mange fine sommerminner å se tilbake på, og som du kan ta med deg videre nå som høsten snart setter inn :)


Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar