tirsdag 29. november 2011

Ukens ansatt: Ingunn

Navn: Ingunn Utne

Stilling: Spininstruktør

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Jeg jobbet våren 2010, så var jeg i USA et år, og startet igjen i høst da Portalen åpnet. Så snart 1 år totalt.

Hva er arbeidsoppgavene dine?
Jeg har 2 spinningstimer i uka. Og det innebærer at jeg må lage program og finne passende musikk som forberedelse til timene. Når jeg har time er jobben min å motivere alle som kommer, i tillegg gi veiledning om timens oppbygging, intensitet osv, slik at alle får seg en god treningsøkt. 

Hva synes du er det beste med jobben din?
Det beste med å være spininstruktør er når jeg merker at de som er på timen får trent skikkelig, og jeg ser at andre enn meg er svette og slitne! Hva er vel en bedre start på lørdagen enn et rom fullt av spreke unge, mennesker som tråkker i vei!

Hva liker du å trene?
Det går mye i sykling. Innendørs nå på vinteren, men i sommersesongen tar jeg meg helst en tur på landeveien. I tillegg synes jeg det er deilig med en joggetur langs Nidelven.

Utdannelse:
Jeg tar master i bygg og miljøteknikk, og blir ferdig høsten 2012. 

Interesser:
Det blir jo endel trening da. Ellers er det jo aldri feil å være sammen med venner og familie. Når jeg har tid og penger reiser jeg gjerne til nye steder!

Personlig hilsen: 
Husk å trene litt variert! Det er alt for lett å bli hekta på noe, men kroppen har godt av litt variasjon og nye utfordringer :) Kom og prøv deg på noe helt nytt nå i eksamenstiden, da får hjernen helt pause fra lesingen - avkobling er viktig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar