mandag 8. september 2014

Bli bedre kjent med Vilde


Navn:
Vilde Naume Solem

Stilling:
Gruppetreningsinstruktør. Har Puls, Hardcore 
og Pump på Gløshaugen.

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Jeg ble ansatt nå i August, så jeg kan skryte 
på meg hele 3 uker!

Hvordan forbereder du deg til timene dine?
For meg er det veldig viktig å spise godt 1-2 timer før trening, og drikke mye vann, så jeg har nok energi. Jeg hører gjerne gjennom litt av musikken jeg skal bruke og går gjennom trinnene i hode. Før deltakerne kommer 
sjekker jeg at mikrofon og musikk er i orden (jeg er ikke nødvendigvis bestevenn med alt 
av teknisk utstyr), og så er det vel bare å 
sette på smilet og ønske velkommen til time!:)

Hva synes du er det beste med jobben din?
Å møte så mange spreke og aktive studenter og få bidra til å spre treningsglede
. Også er det jo fantastisk å ha en jobb der jeg får lønn for å trene og gjøre noe jeg synes er kjempegøy!

Hva liker du å trene?
Jeg er en gruppetimeentusiast :) Liker alt fra spinning og styrketimer til aerobic og dans. Jeg får mye energi av å trene sammen med andre, og ikke minst til fengende musikk og med en motiverende instruktør i front.
Ellers er jeg også glad i å være ute i naturen, dra på sykkeltur og gå i fjellet om sommeren og på langrenn om vinteren. Men jeg må innrømme at det gjerne er med litt værforbehold;)

Hva motiverer deg til å dra på trening, når det eneste som frister er sofaen?
Følelsen etterpå! Har jeg hatt en tung dag, vet jeg innerst inne at ting vil føles litt lettere etter en treningsøkt (den trenger ikke nødvendigvis være så lang). For meg hjelper det også å ha en avtale med en venn eller å ha meldt meg på en time. Da har jeg et konkret klokkeslett å forholde meg til, og jeg vet at hvis kommer jeg meg på trening blir det litt sosialt også.


Hva er din favoritt spinning-/gruppetime i SiT?
Det finnes jo så mange bra gruppetimer i SiT, men Pulsstep med Elin og Spin2 med Trine er nok to favoritter! Jeg har også blitt veldig glad i Stærk timene på Gløs, dette er en styrketime alle kan være med på, og hvor man virkelig kan få kjørt seg hvis man ønsker det.


Utdannelse:
Jeg går 5. året på lektorutdanning i realfag, der jeg studerer matematikk og biologi.

Hva gjør du på fritiden?
Jeg liker å være sosial, så tid med gode venner står høyt på listen! Gjerne i kombinasjon med god mat og drikke. Jeg er glad i å trene og å være i fysisk aktivitet, det gir meg overskudd i hverdagen. Jeg kunne godt tenkt meg å reise litt mer enn jeg har gjort, det er så mye gøy å se og oppleve! Men det er jo fint å ha noe på ”to do”-listen også :)

Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
Det finnes veldig mye bra treningsmusikk, jeg kan høre på mye rart. Det viktigste er at musikken kan gi deg ekstra energi!
Will Sparks - Ah yeah (TJR Edit) er nok på toppen av treningslisten for øyeblikket.

Ukens spørsmål: Hva var det artigste du gjorde i sommer?
Etter en hektisk eksamensperiode og noen uker med sommerjobbing var ingenting så deilig som noen late dager på stranden i Italia, med en god bok i hånden, godt selskap og der dagens utfordring var å velge hva menyen skulle være til lunsj! Det er ferie :)

Personlig hilsen:
Nytt semester, nye muligheter! Utnytt studietiden din her i fantastiske Trondheim – tørr å utfordre deg selv, prøv ut nye ting og husk å ta var på de gode stundene i en kanskje stressende hverdag - før vi vet ordet av det er den over :)
Ha en strålende høst!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar