mandag 30. juni 2014

Forfriskende sommersalat

Snart er det juli, og sommeren er allerede i gang for fullt. For meg forbinder jeg ferie med lange, deilige og solfylte dager som byr på nok av tid til å stelle i stand til de litt bedre middagene, som man dessverre ikke alltid får tid til i studenthverdagen. Det er noe eget med sommeren og det å invitere gode venner eller familie på middag, for så å sitte utendørs og spise og kose seg i mange timer, og gjerne til lenge etter at solen har gått ned!

Under finner du en lettvint oppskrift på noe av det aller beste jeg vet, og som for meg resten av året får meg til å tenke på sol og sommer. Med friske jordbær og saftig vannmelon, kommer smaken av sommer, sol og ferie til sin rett. Prøv den ut alene som et lett mellommåltid, eller som tilbehør til grillmaten! 

Du trenger:

 Vannmelon
 Jordbær
  Spinatblader
 Fetaost
 Grovt havsalt eller maldonsalt
 Hjertesalat eller crispisalat


1) Skjær opp vannmelonen og jordbærene i passe store terninger
2) Skyll salat og bladspinat, og kutt det opp
3) Hell evt. av mesteparten av oljen fra fetaosten
4) Bland alt sammen sammen i en stor salatbolle
5) Dryss over grovt havsalt eller maldonsalt

Vel bekomme!


Tips: Det er lov til å bytte ut fetaosten med cottagecheese, for en litt magrere variant ;)


Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar