lørdag 21. juni 2014

Kajakkurs med Nigel Foster

Sommer, sol og skolefri skaper mulighet for å gjøre og utforske ting man kanskje ikke har tid til i en ellers hektisk studiehverdag. For meg handler sommerferien om å ta seg tid til å gjøre ting jeg tenker at jeg har lyst til gjennom resten av semesteret, men som jeg sjeldent får tid til gjennomføre. Sånn som å dra på kajakkurs, for eksempel.

For meg er kajakkpadling en del av sommerferien og hyttetilværelsen sammen med familie og venner. Det er en morsom, effektiv og opplevelsesrik måte å holde seg i form på, og er sammen med løping og sykling noe av det jeg liker best å gjøre når det er sommer og ferie. Jeg har utrolig mange gode og fine minner fra ulike padlerturer sommeren gjennom. Jeg føler selv jeg har en teknikk som er akkurat sånn passe i forhold til hva man kan forvente av seg selv ettersom jeg kun padler i sommerferien, og ble derfor kjempeglad da kajakklubben hjemme inviterte til gratis kajakkurs med den kjente, dyktige og erfarne havkajakkpadleren Nigel Foster. En unik mulighet til å lære av en av verdens aller beste!




























Så i går dro jeg og min kjære lillesøster av gårde for å være med på kurset i regi av Asker skiklubb, og håpet at det var rom for to litt mindre erfarne padlere. Vi møtte opp i 10-draget, og fikk tildelt både kajakk, åre og padlevest. Gjennom timene kurset varte fikk vi god instruksjon, mange morsomme padle-øvelser vi skulle trene på - og lærte veldig mye hele veien. 

























I nydelig sommervær, og på nesten stille sjø holdt vi på utover dagen. Vi fikk veldig mye ut av kurset, og Nigel viste seg å ikke bare være dyktig til å padle selv, men også en utrolig flink og trygg instruktør! Kjempekjekt å få masse ny input og kunnskap rundt teknikk og ulike padleøvelser. Så nå ser jeg frem til å ta frem kajakken og øve enda mer når jeg kommer meg på hytta senere i sommer! 



Håper du nyter ferien og tar deg tid til å gjøre ting du har lyst til, du også :)


Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar