torsdag 29. mai 2014

Bli bedre kjent med Else Marie


Navn: Else Marie

Stilling: Aerobic og spinninginnstruktør

Hvilke timer har du hatt dette semesteret?
BosePuls, BosuStyrke og Spinintervall1

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Jeg begynte i SiT i 2004, og har jobbet i SiT siden da, med unntak av et semester hvor jeg bodde i Oslo og kjørte timer i SiO for studentene der.

Hvordan forbereder du deg til timene dine?
Først spiser jeg middag med familien min, før jeg hører igjennom musikken og går igjennom trinn og øvelser jeg skal ha på timen min. Gjerne med sønnen min på to som ivrig deltaker. Treningsbagen ligger alltid klar med ting jeg IKKE kan glemme som musikken min, ekstra batteri til mikrofon, lader til Iphone (som jeg bruker på noen av timene) og ekstra cd'er med reservemusikk i tilfelle noe skulle skjære seg. På veien ned til Portalen pleier jeg alltid høre på de sangene fra programmene som gjør meg mest gira. Det gjør at jeg kommer i litt ekstra treningsmodus. Vel fremme på Portalen liker jeg å ha litt tid i salen, sjekke at musikk og mikrofon fungerer, at gulvet ikke er veldig støvete og høre litt mer på musikken min før jeg slipper inn deltakerne.

Hva synes du er det aller beste med jobben din?
Det artigste med å kjøre timer er å se treningsglede hos deltakerne og se at jeg klarer å motivere dem til å gi litt ekstra.
Ellers så syns jeg det er morsomt med litt overraskende sanger som får deltakerne til å trekke på smilebåndet å gi litt ekstra. Fornøyde deltakere som kommer tilbake er også utrolig gøy og motiverende.

Hva liker du å trene selv?
Jeg er veldig glad i å være ute, og liker å sykle i skogen og gå på ski om vinteren. Etter at jeg fikk barn blir mye av hverdagstreninga sykkelturen fra jobb og opp på Byåsen hvor jeg bor. Det er kanskje ikke det artigste jeg vet, men er det en utrolig herlig måte å avslutte arbeidsdagen på. Pluss at det er en god motivasjon når man klarer å holde driven opp bakkene på et tyngre gir enn sist eller når bakkene føles litt kortere og tida går ned etterhvert som formen blir bedre.

Hva motiverer deg til å dra på trening, når det eneste som frister er sofaen?
Musikk er en god motivasjon for meg. Pluss å tenke på godfølelsen man får når man kommer inn igjen fra trening.

Hva er din favoritt spinning-/gruppetime her i SiT?
Jeg er utrolig glad i trinntimer på step, og liker DansStep.

Utdannelse:
Jeg studerte biofysikk og medisinsk teknologi på Gløshaugen, før jeg tok en PhD i medisinsk teknologi nede på Øya. Nå jobber som MR-fysiker på St. Olavs hospital.

Hva gjør du på fritiden?
Det meste av fritiden min bruker jeg sammen med sønnen min og mannen min. Jeg er veldig glad i friluftsliv og det artigste er kanskje topptur, tinderangling, breturer og på tur med kajakken min. Men de par-tre siste årene har det blitt litt færre slike turer til fordel for mer familievennlige turer som kanotur, fottur med bæremeis og teltur i bymarka.

Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
Har vel ingen ynglingslåt akkurat nå, men er generellt glad i å trene til 90-tallsmusikk og gamle slagere.

Ukens spørsmål: Hva er ditt beste råd til våre eksamensstressede medlemmer?
Først, unn deg tid til å trene. Det klarner hjernen og gjør at du lærer pensum raskere. Ellers så vil jeg tipse om Studenterhytta. Når jeg var sudent var det en fantastisk plass for eksamenaforberedelser. Mat, pensum, treningsfasiliteter og senga var aldri mer enn et halvminutt unna. Når konsentrasjonen og motivasjonen sank kunne man ta på joggeskoene og ta seg en løpetur uten at det tok masse ekstra tid, kokken laget middag og når man ble trøtt var det bare å gå opp trappa og legge seg. Om man ville ha avbrekk på kvelden var det alltid noen å være sosial med, samtidig som det var en veldig motiverende lesestemning. Vil tro det er mye likt i dag, så bør prøves!

Personlig hilsen:
Siden jeg forsvant litt fort pga sykemelding i vår vil jeg takke deltakerne på timene mine for et herlig treningssemester! Jeg tar en liten pause til høsten da vi venter en liten baby i august, men satser på å være tilbake som vikar utpå høsten og på timeplanen igjen neste vår. Lykke til med eksamen og god sommer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar