mandag 5. mai 2014

Bli bedre kjent med Ida


Navn:
Ida Camilla Kjos

Stilling:
Gruppetreningsinstruktør og resepsjonist

Hvor lenge har du jobbet i SiT:
Jeg begynte som instruktør i 2011 og i resepsjonen nå i år.

Hvordan forbereder du deg til timene dine?
Jeg prøver å komme til treningssenteret i god tid før timen begynner slik at alt er klart når vi skal sette i gang. Av en eller annen grunn har teknologien det med å svikte på mine timer, så her må alt dobbeltsjekkes! Når alt er klart setter jeg på musikken, finner et passende volum, sjekker mikrofon og går gjennom trinn kjapt i hodet.

Hva synes du er det beste med jobben din?
Det beste med jobben min er jo å ha trening som jobb!:) samtidig er SiT en veldig fin arbeidsplass og jeg har blitt kjent med mange flotte mennesker, så det er aldri kjipt å dra på jobb! Som instruktør er det veldig gøy å både lage og kjøre gruppetimer. Man får være kreativ med musikk og trinn, noe som også kan være nokså utfordrende til tider. Jeg liker å kunne bidra til at trening blir noe positivt og det er derfor veldig givende å se deltagerne ha det gøy under timene samtidig som de utfordrer seg selv.

Hva liker du å trene?
Jeg er veldig glad i styrketrening og er ofte å finne i styrkerommet!:)

Hva motiverer deg til å dra på trening, når det eneste som frister er sofaen?
Jeg har sjeldent problemer med å motivere meg til trening og tillater meg derfor å ligge på sofaen hvis det er det som frister! Jeg tror motivasjonen for trening vil komme naturlig dersom man gjør det av de riktige grunnene, ikke fordi man føler at man må. Folk motiveres av mye forskjellig, men jeg tror ikke man holder lenge dersom man tvinger seg på trening dag ut og dag inn. Som et generelt tips er det viktig å trene noe man liker! Begynner man der blir trening til noe positivt og lystbetont som igjen kan føre til at man ønsker å utfordre seg på andre måter gjennom annen type trening. De dagene det er tyngst kan det hjelpe å begynne å forberede seg til treningsøkten ved å ta på deg treningsklær og høre på motiverende musikk. Under økten er det viktig med god musikk, og ellers kan jeg anbefale å loggføre øktene slik at en kan se progresjon, noe som er en motivasjon i seg selv!

Hva er din favoritt spinning-/gruppetime i SiT?
Jeg er dessverre altfor sjelden på andre sine gruppetimer, men favoritt timetypen er PulsStep!

Utdannelse:
Jeg har en bachelorgrad i psykologi ved NTNU, og fortsetter på en master til høsten.

Hva gjør du på fritiden?
I mellom slagene med gruppetimer prøver jeg å få til en del styrketrening og driver gjerne med dette på fritiden! Ellers finner jeg på noe med vennene mine, men har for øyeblikket ikke mye tid til å komme meg ut da jeg har en valp hjemme som krever mye oppmerksomhet! Jeg er også litt nerd, så bruker gjerne en del tid på å lese/se dokumentarer om emner som nevrovitenskap og psykiatri.

Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
Må innrømme at jeg på fritiden ikke hører på så mye av musikken jeg bruker på timene mine. Nå trener jeg mest styrke og da går det i mye hardrock/metal, der bl.a Rammstein, Pantera, System of a Down, Kvelertak og Disturbed er favorittene. Lamb of god med “Redneck” spilles mye under styrketreninga.

Ukens spørsmål: Beste minne fra påsken 2014?
Jeg var sengeliggende stort sett hele påska, så beste minnet må vel være å ha blitt frisk (depressivt, men sant).

Personlig hilsen:
Føler denne er litt klisjè, men likevel viktig; sett av tid til å trene i eksamenstida!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar