onsdag 15. januar 2014

Bli bedre kjent med Torgeir


Navn:
- Torgeir Thomassen

Stilling:
- Resepsjonist på Gløshaugen


Hvor lenge har du jobbet i SiT?
- Siden August 2013


En dag på jobb fra A-Å:
- Jobben går hovedsakelig ut på å være behjelpelig for kundene på senteret, både i form av spørsmål og problemer som oppstår. Også selger jeg treningskort da. Ved semesterstart skal alle ha nytt kort, så da går det i ett i noen uker. Ellers er det viktig å hilse på alle som kommer inn, klappe de på skuldrene og ønske lykke til med treninga.

Hva synes du er det beste med jobben din?
- Det beste må være alle de blide folka som bidrar til å gjøre arbeidsdagen bedre, både i form av kunder og ansatte. Tror ikke jeg har vært borte i noen skikkelig sure tryner enda, så atmosfæren på jobben er god.

Hva liker du å trene?
- Trener mest styrke, men kan være godt med en joggetur i skogen (eller på mølla) med god musikk på øra en gang i blant også. Liker best å trene baseøvelsene benkløft, knebøy og markløft.

Hva motiverer deg til å dra på trening når det eneste som frister er sofaen?
- Det mest motiverende er godfølelsen jeg sitter med etter en god treningsøkt. Man blir alltid i godt humør etter å ha trent, så jeg må huske å minne meg selv på dette hvis jeg føler meg slapp. Etter trening kan jeg være lat resten av dagen med god samvittighet.

Hva er din favoritt spinning-/gruppetime?
- Så langt har jeg bare blitt «lurt med» på Moves Funk-timen til Stine. Jeg følte ikke at mine «moves» satt så godt, men det var likevel gøy og jeg ble sliten. Stine er en flink instruktør. Ellers har jeg som mål å prøve ut alle gruppetimene i løpet av året.

Utdannelse:
- IT-støttet Bedriftsutvikling, bachelor på HiST.

Hva gjør du på fritiden?
Når jeg ikke er på skolen går det mye tid til data, musikk og tv-serier. Hender seg også at det fort blir litt festing i helgene, eller når det er stemning for det. Også trener jeg da. Har ikke noe fast treningsopplegg, men tar det når jeg finner tid og motivasjon til det.

Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
- Enten noen heftige elektrolåter eller tung hip-hop er det beste når man trener styrke. Viktigste er at musikken gjør meg gira og at det ikke går for sakte. Det verste jeg vet er når det byttes til en ballade midt i noen tunge løft. Da er det bare å gå hjem.

Ukens spørsmål: "Det teiteste du fikk til jul"
- Det må være et «mikroegg» jeg fikk av fettern min. Greia er at man skal klekke et egg i beholderen og varme det opp i mikroen så det skal bli hardkokt. Resultatet ble et fast egg som smakte rått. Tanken var god da, for hvis dette hadde fungert hadde det jo vært revolusjonerende.

Personlig hilsen:
- Vil ønske alle som leser dette en god start på året, og håper at 2014 har mye bra å by på, både i og utenfor treningssenteret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar