onsdag 8. januar 2014

Bli bedre kjent med Gunhild



Navn: 
- Gunhild Archer Røraas


Stilling: 

- Resepsjonist på Dragvoll.


Hvor lenge har du jobbet i SiT? 
- Begynner på mitt andre semester i januar. 

En dag på jobb fra A-Å: 
- Brorparten av tiden på jobb går med på å være hyggelig mot de som skal trene, svare på spørsmål og å være behjelpelig med andre praktiske oppgaver. Utlån av fotball eller plaster, forklaring av hvor minibanken på Dragvoll er, eller, i eksamensperioden; google regler for konting av eksamen. 

Hva synes du er det beste med jobben din?
 
- Å få lov til å hilse på så mange flotte mennesker. Jeg kan komme på jobb og ha humør som er 3 av 7, og i løpet av den første timen på jobb ha et humør som er 7 av 7. Forhåpentligvis smitter det til både de trenende og kolleger. 

Hva liker du å trene? 
- Jeg er veldig glad i å trene styrke. I tillegg har jeg et mål om å opprettholde en respektabel kondis, så jeg skal kunne løpe til bussen uten å dø halvveis. Jeg har et hat-elsk forhold til squash (vinner og taper ikke med samme sinn), men som oftest prøver jeg å få til et par squashøkter i uka. 

Hva motiverer deg til å dra på trening når det eneste som frister er sofaen? 
- Å vite at jeg jobber for å nå målene mine selv når jeg ikke har motivasjon. Jeg får motivasjon av å ikke ha motivasjon. Motivasjonception. 

Hva er din favoritt spinning-/gruppetime? 
- Jeg har vært på veldig få gruppetimer. Ei venninne dro meg med på puls-et-eller-annet for noen år sida, men det er ikke helt min greie. Jeg har vært på noen spinningtimer, og synes det er dritgøy, men jeg evner ikke å ta det med ro når det sitter noen foran og pusher, så jeg kjører oftest økter aleine.  

Utdannelse: 
- Cirka tusen år med Dragvollfag. Neida. (Joda.) Jeg nærmer meg ferdigutdannet rådgiver. 

Hva gjør du på fritiden? 
- Mye av tida går til trening. Det siste året har jeg brukt mye tid på masteroppgaven, som føles overraskende lite som skole. Ellers er jeg å finne på Dromedar (søt chili <3) for å kikke på folk, et-eller-annet sted med en god bok, eller så plager jeg mennesker med spørsmål. Litt som Sokrates. Krevende spørsmål i tide og utide. Bra det er old school med giftbeger. 

Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
- Evig fan av George Michael. Ikke til trening da. Treningsfavorittene det siste halve året er 'birdy nam nam', 'bring the noise', 'datcat & different heaven' og 'talk dirty'. Sandra Lyng Haugen har kommet ut med låt også. Hun er veldig søt, så liker sangen hvis jeg får se videoen i tillegg. 

Personlig hilsen: 
- Jeg har alt for mye på hjertet når det gjelder trening (og livet), what to do, what not to do osv. Jeg tror det mest viktige jeg kan komme på er 'lytt til deg selv'. Det er så mange mennesker som mener noe om hva man skal gjøre og hvem man skal være. Vær deg selv, og gjør det du får sommerfugler i magen av å gjøre (så lenge det ikke gjør andre vondt, hilsen Dalai Lama).  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar