fredag 3. januar 2014

Bli bedre kjent med Anne Lovise



Navn: 
- Anne Lovise
Stilling: 
- Treningsveileder

Hvor lenge har du jobbet i SiT? 
- Siden høsten 2012

En dag på jobb fra A-Å: 
- Vakta består av vedlikehold av treningsrommet, veiledningstimer, og ellers være tilgjengelig for spørsmål om trening, skader eller hjelpe til med sikring, instruksjon eller hva det måtte være..!
Hva synes du er det beste med jobben din? - At jeg kan jobbe med det jeg interesserer meg for, og alle de ulike menneskene, spørsmålene og treningsmålene gjør det interessant.
Hva liker du å trene? - Jeg liker først å fremst å løpe, helst ute! Ellers går det i spinning og styrketrening, og toppturer om vinteren. 
Hva motiverer deg til å dra på trening når det eneste som frister er sofaen? 
- Å ha en avtale med en venn eller venninne er den beste motivasjon, ellers prøver jeg å minne meg selv på den deilige følelsen når treningen er overstått! 
Og hvordan motiverer du andre til å starte med trening eller opprettholde gode treningsrutiner? - Å ha en treningspartner er alltid bra, og ellers anbefaler jeg ofte å lage en tidsplan (feks månedsplan) hvor man kan skrive inn treningstimer, skoletimer, jobb osv. Det er lettere å motivere seg når treningen er planlagt, og på treningsfri dager slipper man den dårlige samvittigheten fordi det er en del av planen  
Hva er din favoritt spinning-/gruppetime? 
- Spinning er min favoritt, med SpinIntervall som yndlings, da jeg er glad i mye variasjon og skift i intensitet. 
Utdannelse: 
- Fysioterapeut, og går nå siste året på master i bevegelsesvitenskap.
Hva gjør du på fritiden? 
- Om vinteren er det telemark og toppturer som er favoritten (venter på snø!!!), ellers mellom jobb og skole prøver jeg å være mest mulig med venner og er veldig glad i å arrangere ting
Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket? 
- For å motivere meg mest hører jeg rock. Har ingen favoritt for tiden, men min får aldri nok av Safriduo!! 
Personlig hilsen: 
- Mange har motivasjon og vilje til å begynne å trene etter nyttår, og det er viktig å holde på denne motivasjonen, så sett deg mål langt frem i tid, avtal med venner/venninner, og det viktigste: finn noe som du synes er gøy! Trening skal ikke bare være et slit.. Og hvis du trenger hjelp, så står vi treningsveiledere klare for å bidra med gratis veiledning!
Godt nyttår til dere alle, håper vi sees på SiT-sentrene fra januar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar