tirsdag 9. april 2013

Ukens ansatt; Sofie


Navn: Sofie S. Jacobsen

Stilling: Instruktør ved SiT Idrett

Hvor lenge har du jobbet i SiT? 
Siden høsten 2010. Det blir vel snart seks semestre. Jeg har også jobbet et par år på et treningssenter i Bergen. 

Hva er arbeidsoppgavene dine? 
Nå har jeg pilates og smidig, og trives kjempegodt med det.

Hva synes du er det beste med jobben din? 
Oi, det er litt vanskelig å svare på, for jeg liker jobben min veldig godt. Men det beste er kanskje når folk kommer frem og forteller meg at de merker forskjell på kroppen etter at de begynte på timene mine. Det er ofte ting som er knyttet til problemer med ryggen, eller at de har blitt sterkere i magen, etc., og det er veldig godt å få vite at jeg kan gjøre en forskjell med jobben min. Bidra til at folk har det litt bedre. 

Hva liker du å trene? 
Jeg liker aller best (surprise, surprise!) pilates og yoga. Rolig styrketrening og bevegelighetstrening er deilig. Ellers liker jeg å trene styrke med stang/løsvekter, jogge ute og å stå på ski når det er vær til det. Men det er først og fremst pilates som holder meg i form. 

Utdannelse
Jeg har en bachelor i idrettsvitenskap, og nå holder jeg på med årsstudium i nordisk. Det er kjekt :) Ikke spør meg om hva jeg skal bli, for det lurer jeg kanskje like mye på selv… Vurderer å ta kurs for å bli treningsveileder og personlig trener ila. det neste året.

Interesser
Jeg elsker å lese bøker, det bruker jeg mye tid på. Gode filmer og godt selskap gjør også livet litt bedre:)

Beste treningslåt/musikk
Det varierer VELDIG. Liker alt fra klassisk musikk til heavy metal, det kommer an på humør og treningstype. The Birthday Massacre har noen låter på det nyeste albumet sitt (Hide And Seek) som jeg synes funker veldig bra til trening.

Personlig hilsen
Vil bare si at jeg setter pris på og husker alt jeg får som tilbakemelding på timene mine, det gjør virkelig dagen min å bli fortalt at jeg gjør en god jobb som instruktør. Føler nesten at jeg kjenner dere som kommer regelmessig på timene mine, det er så kjekt å se kjente ansikter i salen:) Gleder meg alltid til å få ha time med dere igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar