fredag 18. mai 2012

Ukens ansatt: Jakob

Navn: Jakob Winther Westlie

Stilling: Aerobicinstruktør. Instruerer i corebar og pump.

Hvor lenge har du jobba i SiT?
Begynte å jobbe i august 2011, så blir nesten ett år.

Hva er arbeidsoppgavene dine?
Min oppgave er å kjøre timer som sørger for at deltakerne får et kvalitetsutbytte av gruppetimene jeg selv kjører, samt at det skal oppleves som lystbetont og underholdende. Når jeg ser deltakere som kommer flere ganger og smiler fra øre til øre, da føler jeg at jeg har lyktes!

Hva syns du er det beste med jobben din?
Det må være muligheten til å gjøre timene mine personlige med tanke på musikk og trinn. Vi har klare retningslinjer for alle timene, men de gir likevel rom for kreativitet. Dette tror jeg er en av de faktorene som gjør at SiT Idrett har så mye forskjellig å by på. Selv om instruktører har samme type time byr variasjonene på muligheter for å dra på den timen som passer en med tanke på musikk og stil. Selvfølgelig er det ingenting som er bedre enn å kjøre en time hvor deltakerne sprudler av energi og gir jernet!

Hva liker du å trene?
Jeg liker å trene det aller meste, og er spesielt glad i corebar. Det er hjertebarnet mitt. Det er en time som gir deg det aller meste; kondisjon, styrke, smidighet, og ikke minst god kontakt med kjernemuskulaturen som er viktig for en god holdning. I tillegg er det en underholdende time!

Utdanning: Jeg har en bachelor i fysioterapi og ble ferdig utdannet våren 2011. Nå er jeg snart ferdig med turnusperioden min. Blir autorisert fysioterapeut i august. Gleder meg!

Interesser:
Interessene mine er mange. Jeg er en musikkelsker på alle plan. Selv har jeg spilt piano i 7 år. Ellers interesserer jeg meg veldig for anatomi, sjokkerende nok, og bevegelsesapparatet. Utenom det kan jeg være en skikkelig gaming-nerd.

Beste treningsmusikk:
Det er vanskelig å ha noen for meg, jeg hører på så mye musikk at det er nesten umulig å velge. Akkurat nå har jeg blitt hekta på "Show Me How You Burlesque" med Christina Aguilera. En sang med mye stemning og rytme. Ellers kan jeg nevne "Love You Like A Love Song" med Selena Gomez, "Stay" med Tooji og "We Run The Night" med Havana Brown.

Hilsen fra Jakob:
Fysisk aktivitet er viktig for kropp og sjel, vi er bygd for å røre på oss. Den som ikke har tid til aktivitet nå, må før eller siden sette av tid til sykdom i fremtiden.

5 kommentarer:

  1. Bra å se at du bringer til lys de som fortjener det!
    Storartet Marit Anne! :D

    SvarSlett
  2. Jakob ser ut som en kjempe trivelig kar! Show Me How You Burlesque er også min yndlingssang! Den er helt rå! Stå på!

    SvarSlett
  3. Har ikke sett kommentarene før nå. Tusen takk!

    - Jakob

    SvarSlett
  4. Har ikke sett kommentarene før nå. Tusen takk!

    - Jakob

    SvarSlett
  5. Tack for bra blogg. Ger synnerligen extra inspiration att trana mer. Jag har precis kommit igang efter en laaaang graviditet och vila efter forlossningen. Tack igen!

    SvarSlett