lørdag 12. mai 2012

Spin Mix med Elin&Sondre

Elin og Sondre er et over middels treningsinteressert par. Begge jobber de i SiT Idrett, Elin som instruktør og treningsveileder og Sondre som instruktør og resepsjonist. Fredag delte de begge av sin treningsglede gjennom en eksklusiv team-teach! Økta fikk navnet Spin Mix 90 min, som var en blanding mellom vanlig spin og intervall. Timen bestod av 4 stk tre-låters arbeidsperioder OG 4*4 intervall. Pausene mellom alle disse var 3 min, tilstrekkelig for å få ned melkesyrenivået.

Elin og Sondre ønsket å lage en time som skulle passe både for de som foretrekker langkjøring, og for de som liker korte intense drag. I løpet av de 90 minuttene skulle man få pulsen skikkelig opp, samtidig som det var tilstrekkelig med pauser i gode mellomrom. Mest mulig ut av hvert drag!


Elin
Sondre



Alexander og Anne Mari, to venner av meg, var på timen.
Mindre fornøyd med å bli tatt bilde av, men meget fornøyd med treningsøkta!

Jeg spurte Alexander og Anne Mari om deres opplevelse av den lange økta:
"Spin Mix'n var knall bra!!!! Programmet var variert og godt gjennomtenkt, noe som gjorde at 90 min fløy avgårde. I tillegg ble vi pusha til max hele tiden. Veldig bra jobba av Elin og Sondre! De er veldig flinke til å instruere sammen og utfyller hverandre godt! Når den ene er stille, skriker og motiverer den andre slik at salen hele tiden blir backet opp. Vi selv pushet hele timen og var ganske kjørt når den var ferdig, utrolig god følelse! Ikke vær redd for å kjøre mange slike timer i fremtiden, dette var en knall suksess!"


Sondre og Elin byttet på mik'en og på å geleide deltakerne gjennom intervallene.

Merethe (instruktør) og Vilde (resepsjonist) var av de heldige som hadde sikret seg plass!

Merethe ble også intervjua:
"Spinning har aldri våre heilt mi greia.. Eg har stort sett sverga te aerobic og step-timer. Men i løpet av de to siste vegene har eg faktisk våre på ein del spinningtima å begynt å få sansen for det. Timen i dag va super! Ka aent kan ein forventa når ein sette to meget flike instruktører, bra å fengande musikk å spinningglade deltakere i ett å samme rom? Det va utrolig gøy med to instruktører!! Forandring fryder! Å samspillet mellom Elin å Sondre funka veldig bra. Før timen va eg sjøl litt skeptisk te 90 minutt.. Spesielt siden eg syns det e lenge nok med 60 min, å va derfor spent på koss det ville gå itte 60 minutt va gått. Men det va ingen problem! Timen føyk avgårde å før eg viste ordet av det va den øve. Men ka gjer det vell om ein hive itte pusten å det svir i beinå når ein sykle i takt te givande musikk akkompagnert av motiverande instruktører!! Veldig bra jobba Elin å Sondre!! Dette e absolutt ein time det kan gå meir av!!"

Og Vilde:
"Timen var kjempebra! Både Elin og Sondre er helt fantastiske instruktører, og samspillet dem og oss imellom gjorde det hele til en kjempeopplevelse! Flere ganger fikk jeg "frysninger" gjennom hele kroppen, bare fordi det var så bra. Musikken var flott med masse driv. Variasjonen mellom korte og lengre intervaller gjør at det aldri blir kjedelig, og 90 (som faktisk ble 95) minutter gikk utrolig fort! Selvfølgelig er det slitsomt med en så lang time, men det kjente jeg ikke der og da. Nå, derimot, er jeg helt død ;) "


En sprek og reflekskledd gjeng i vår fine spinningsal på Portalen!


Selv fikk jeg ikke plass på timen, men var innom for å ta bilder. Jeg gikk visst glipp av noe, men etter responsen å dømme kan det ligge an til en reprise! :)
Marit Anne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar