søndag 29. januar 2012

SiTblogg: Høyner med en!

Dette semesteret skal Kjersti og jeg være sammen om å dekke Trening i SiT på nett! Det føles bra å ha Kjersti med på laget, for mens jeg går i en boble av gruppetimer vil kanskje Kjersti ha et litt annet fokus på trening. Hun er blant annet treningsveileder og skiflinkis. Kjersti har en mastergrad i nordisk språk og litteratur, jeg har en mastergrad fra lektorutdanning i realfag (biologi og kjemi), og så har vi begge studert idretts- og bevegelsesvitenskap ved NTNU.

Har du ønsker til hva vi skal skrive om? Kom gjerne med forslag!



 Team SiTblogg: Like blide og med like lange bein. ;)

PS. Ny header er på vei :)

Marit Anne

15 kommentarer:

  1. Hvor lang tid SiT Idrett bruker på å fikse ting som går i stykker. Eksempelvis tredemøllene på galleriet...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe... Beskjed mottatt, videreformidlet, og forhåpentligvis vil tiltak iverksettes snarest! ;)

      Slett
  2. Jeg har aldri vært på noe annet enn spin, og er smått skeptisk (av kjønnsmessige årsaker. Ja jeg er feig). Uansett, kunne tenkt meg ett innblikk, med bilde-eksempler, på hvilke øvelser som gjøres i en del av de forskjellige timene dere tilbyr. Jeg har lest timebeskrivelsene på sit.no, men de er veldig generelle (og intetsigende for en som er uvitende). Personlig kunne jeg tenkt meg en beskrivelse av hva man gjør i de lilla timene (smidig, core, bosustyrke...).

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette skal jeg få til! Bilder kommer :)

      Slett
  3. Hva som kan skje med kroppen ved overtrening. Det er mange som blir avhengig av trening. Kanskje mer fokus på kosthold, anbefalinger når det gjelder treningsutstyr (klær, sko, pulsklokker o.l)

    SvarSlett
  4. I tillegg har jeg ett par andre ting jeg kunne tenkt meg. I det siste har dere hatt en del innlegg som viser øvelser. Da med bilder av øvelsen, og utførelse. Spesielt synes jeg hadde har gått på kjernemusklatur. De har jeg likt godt! Jeg hadde gjerne tatt noe for balanse, og noe for hurtighet, da det er relevant i det jeg liker å trene. I tillegg kunne jeg tenkt meg noe skrevet om å toppe formen. Hvordan sikter man seg inn mot en formtopp? Mulig det er skrevet eller gjort noe ut av det her som jeg har gått glipp av, men da håper jeg hvertfall det er mulig å få en link!

    SvarSlett
  5. Spørsmål som går nærmere inn på ulike meninger om ting som går på trening og trivsel blant instruktørene, veilederne, resepsjonistene, deltakerne og sjefen. Type "fem på sentrene", kanskje nytt tema hver måned eller noe..

    Spørreundersøkelser for å se hva brukerne mener Sitsentrene er flinkest på, hvilke timer som er favoritter, hva som kan satses mest på og evt. mangler. Kanskje lettere å nå ut til flere ved å legge ut enkle skjemaer på sentrene, fb-gruppa og hjemmesida, men så kunne jo dere skrevet mer om resulatene og ting rundt dem her på bloggen eller noe kanskje?

    SvarSlett
  6. gjerne skriv litt om musikkvalg til timene :-) også hadde det vært fint om dere kunne lagt ut lister til timene, er mye kjekk musikk som jeg kunne tenkt meg å trent til selv :)

    SvarSlett
  7. Mer langrennstips og skiøvelser, hadde også blitt kjempeglad om SIT kunne hatt ett langrennskurs :)

    SvarSlett
    Svar
    1. NTNUI Langrenn kjører kurs...

      Slett
  8. strategisk trening. hva er viktig å fokusere på om man f.eks vil gå med i vekt, bygge mer muskler, forbedre kondisjon. Hvor ofte og tungt man bør trene for å oppnå de resultatene man vil ha. Det er litt av en vitenskap som dere kanskje har litt mer greie på en hvermansen

    SvarSlett
  9. Hvis Kjersti er en skiflinkis så blir jeg skikkelig glad om dere kan ha et nybegynnerkurs i skiteknikk en vakker vinterdag, feks oppe på flata nedenfor Skistua eller noe slikt! Bare en slags innføring hvor alle kan stavre litt rundt og prøve ut teknikker, og så kan folk legge ut på egen tur etterpå.

    SvarSlett
  10. Hva med å skrive litt om kjente og ukjente idrettsutøvere / treningspersoner? Feks en ukentlig greie om en mann/kvinne, med evnt link til blogg/internettside (om dette finnes) slik at mine labre allmennkunnskaper kunne fått seg et løft:)

    SvarSlett