torsdag 28. november 2013

Bli bedre kjent med Helene


Navn:
Helene Mørkkåsa Sandvik


Stilling:
Resepsjonist på Portalen


Hvor lenge har du jobbet i SiT Idrett?
I februar har jeg jobbet her i 2 år.


En dag på jobb fra A-Å:
En dag på jobb består av mye kundebehandling, som å svare på spørsmål angående timer, åpningstider og salg av medlemskort. Likevel synes jeg det viktigste er å hilse på de som kommer inn døren. Jeg håper at et smil fra resepsjonisten kan bidra til å gi Trondheims spreke studenter ekstra motivasjon til å gjennomføre en god treningsøkt.


Hva synes du er det beste med jobben din?
En god dag på jobb er når jeg blir møtt med mange blide fjes. Det gjør jobben min mye mer meningsfull. I tillegg vil jeg si at kollegaene mine er helt supre. De gir meg motivasjon til å trene, samt utgjør et godt arbeidsmiljø her i SiT idrett.


Hva liker du å trene?
Jeg liker best å trene for meg selv, med god musikk på øret. Ukene er som regel fylt med styrketrening og løping. Jeg har spilt håndball i 10 år, og hvis tiden tillater det, kunne jeg tenkt meg å begynne igjen.


Hva motiverer deg til å dra på trening når det eneste som frister er sofaen?
Når jeg har kommet hjem fra skole/jobb hiver jeg på meg treningsklær og går rett ut døren igjen, dermed rekker jeg ikke å tenke på sofasitting før etter treningsøkten. Man føler seg alltid bra etter trening, og den tanken motiverer meg også. Personlig sverger jeg til morgentrening, da det er en god måte å starte dagen på.


Hva er din favoritt spinning-/gruppetime?
Jeg går som regel ikke på noe særlig gruppetimer, men pump er en fin time som krever minimalt med koordinasjon. Ellers har jeg lovet Sofie(instruktør) å prøve «Smidig» etter jul, da kroppen min antageligvis har godt av litt avveksling fra styrketreningen.


Utdannelse:
  1. året på Industriell kjemi og bioteknologi på NTNU
Hva gjør du på fritiden?
Mye av fritiden går til trening, men det er deilig å tilbringe tid utenfor treningssenteret også. Jeg takker sjelden nei til en koselig jentekveld, en artig fest eller til å se på fotball, håndball eller ishockey. Ellers er jeg glad i å reise rundt i verden, komme meg opp i slalombakken på vinteren, og på båtturer om sommeren.


Beste treningsmusikk, og har du en yndlingslåt for øyeblikket?
Jeg har ingen yndlingslåt for øyeblikket, men den må inneholde mye energi for at jeg skal yte det lille ekstra. Som resepsjonist blir man en smule lei radiomusikken. Når skal de slutte å spille «The Fox», for eksempel?


Ukens spørsmål: "Den kulaste byen du ha vore i?"
Jeg elsker Australia, så vinneren av den kuleste byen går til Gold Coast, definitivt. Menneskene der er imøtekommende, klimaet er herlig og surfing er kult. Det skal sies at jeg ikke ble noe surfeekspert på turen, men vil gjerne tilbake å prøve på nytt.

Personlig hilsen:
Husk at det er viktig med avbrekk i eksamenslesingen. Trening gir deg mer energi og økt konsentrasjon. Lykke til med eksamenslesing, så gleder jeg meg til å se dere masse på Portalen fremover, og etter jul!

Klemklemklem



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar