tirsdag 25. november 2014

Vel gjennomført MaratonSpin

Lørdag som var arrangerte vi MaratonSpin her i SiT Idrett, en tre timers lang spinningtime på Portalen. Av og til lager vi unike timer, slik som denne, med en timetype eller et konsept som vi ikke har på timeplanen til vanlig. Rett og slett fordi det er artig at det skjer noe anerledes innimellom. Da bookingen åpnet torsdag kveld, ble timen full med en gang og ventelisten ble fyllt opp allerede samme kveld. Med så mange ivrige og spreke studenter som hadde lyst til å være med på maratonet, lovet det veldig bra i forkant av lørdagen.

Denne gangen var det de tre spreke og flotte jentene Kamilla, Ane og Julie som skulle lede deltagerene gjennom maratonet. Det krever mye planlegging for å få laget et skikkelig bra spinningprogram som skal vare så lenge, og jeg har derfor møtt på de tre jentene flere ganger på personalrommet på portalen hvor de har sittet og planlagt timen. Maratonet var delt i tre, der hver av jentene ledet deltagerene gjennom hver sin del med ulik musikk. Underveis ble det også servert frukt, noe jeg kan tenke meg at smakte godt i pausene mellom arbeidsperiodene!



"Synes det gikk over all forventning. timene fløy av gårde og det var topp stemning hele veien. masse creds til de to medinstruktørene som gjorde en super jobb. morsomt med masse ny input som instruktør. Og til deltagerne: jeg bøyer meg i støvet! Fantastisk å sitte foran å se på en sånn gjeng som gir jernet hele veien og koser seg mens de gjør det! Generelt strålende fornøyd, det var en fantastisk opplevelse!" - Kamilla, Instruktør

Min erfaring fra sist det var MaratonSpin her i SiT Idrett, da Asbjørn, Karoline og jeg var instruktører, var at det var utrooolig lenge å sitte på spinningsykkelen. Enda da varte maratonet "bare" i 2,5 time. Det var intensivt og hardt, men likevel pumpet kroppen av adrenalin, og på grunn av energien og innsatsen fra salen ble det en fantastisk opplevelse. Som instruktør blir man også både motivert og inspirert når det er så stor pågang og iver etter å være med på slike timer! 



"Helt fantastisk! En herlig og sprek gjeng som deltok og to veldig flinke kollegaer. Var spent på å ha siste delen, med adrenalinet rant over så det gikk overraskende bra :) Vil takke alle spreke deltakere, som gjorde dette til en fantastisk opplevelse. Jeg anbefaler alle å melde seg på neste spin-maraton." - Ane, Instruktør




"Veldig, veldig gøy med maratonspin! Tungt, men gøy. Supert at så mange kom og alle ga virkelig jernet. Håper alle var like fornøyd som meg. Så må jeg si at medinstruktørene mine gjorde en super jobb." - Julie, Instruktør

Lignende innsats og treningsglede som deltagerene viste ved å stille opp på maratonspinningen på lødag, er det ikke hver dag man opplever som instruktør - og vi bøyer oss i støvet for Trondheims sprekeste spinninggjeng! ;)


Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar