lørdag 19. april 2014

Påskehilsen

Endelig er påskeaften her, den store dagen for påskeskirenn og påskeegg! Jeg har de siste dagene hørt litt rundt med noen av kollegaene mine her i SiT Idrett for å finne ut hvor de er og hva de gjør nå i påsken, og selvfølgelig hva deres ulitimate påskefavoritt er, i tillegg har de sendt meg et flott bilde av seg selv - ta en titt på innlegget under for å finne ut hva de driver med :)



Navn: Karoline Solheim
Stilling: Spinninginstruktør
Hva betyr påske for deg? Og hvor tilbringer du den i år? Påske er så digg! Når jeg var liten var jeg alltid på hytta i hele påsken med familien, hvor vi hadde ekte norsk påske med skiturer, bål, spill, påskeskirenn, appelsiner, påskeegg, påskehare, og hele pakka, og det syns jeg er utrolig koselig. Så påske betyr vel egentlig hyttekos for meg! Men de siste årene har jeg faktisk vært på ferie i varmere strøk, og i år har jeg bytta ut Swix buksa med bikini og skia med en Kamel, for jeg har tatt turen til Marokko sammen med min venninne Julie!
Din ultimate påskefavoritt? Påskeskirenn på hytta, da får jeg skikkelig påskefølelse!
God påske alle sammen, gleder meg til å se dere påskebrune med masse energi forran meg på spinningsykkelen etter påske:)


Navn: Mari Rokke
Stilling: Spinninginstruktør
Hva betyr påske for deg? For meg er påske hovedsakelig hyttekos med familien :) Etter at jeg flyttet til Trondheim er påsken ofte den eneste gangen jeg rekker å ta turen hjem vårhalvåret, så har blitt ekstra viktig de siste årene. Er også en fin anledning til å treffe igjen gode venner hjemmefra!
Hvor tilbringer du påsken i år? Selve påskehelgen er jeg på hytta vi har på Blefjell! Må jo litt opp i høyden skal man kunne gå på ski i år :) men har også noen dager hjemme med gode venninner.
Din ultimate påskefavoritt? Ååh, denne var vanskelig! Er mye som kunne ha blitt nevnt her. Må jo nesten være påskeegget jeg og broren min får på påskeaften :) I tillegg til kortspill, ski og kos i solveggen på hytta!



Navn: Marthe Løften. 
Stilling: Resepsjonist
Hva betyr påske for deg? Påske for meg betyr ferie, og tid med familie.
Hvor tilbringer du påsken i år? I år tilbringer jeg påsken i Sunndalen til storesøsteren min med familie - var i dåp til nevøen min som jeg er fadder til, og Trondheim - før jeg flytter tilbake til København igjen.
Din ultimate påskefavoritt? Spørrespill, Røssvatnet(hvor familien hadde hytte før) og lammelår med fløtegratinerte poteter, solo, appelsin og kvikklunsj. Det er påske det:)

Navn: Lene Bergersen
Stilling: Gruppetreningsinstruktør
Hva betyr påske for deg? Påske betyr ferie, og ferie betyr motsetning til hverdagen. Muligheten til å gjøre akkurat det man føler for: Sove godt og mye, lange frokoster, lufteturer ute (..i vårvær i år!), lese blader, slappe av. Jeg kommer fra en skikkelig spillfamilie, så vi spiller MYE. Kortspill, brettspill, terningspill og puslespill. Og jeg elsker å vinne :)
Hvor tilbringer du påsken i år? Jeg holder på å ferdigstille masteroppgaven min (iiik), så i år trengte jeg en stille og rolig (og litt avkortet) påske med planer om å ikke ha noen planer! Derfor er jeg hjemme hos foreldrene mine i Leksvik og lillesøster har også kommet hjem. Her blir vi skjemt bort med god mat & drikke og påsketradisjoner. Siste del av påska skal jeg tilbringe sammen med samboeren min i Trondheim.
Din ultimate påskefavoritt? Det må vel nesten være påskeegget jeg fikk av farfar for 12 år siden, som påskeharen hvert år fyller med surt smågodt :)


Navn: Nora Eikeland
Stilling: Resepsjonist.
Hva betyr påske for deg? Påske for meg betyr familiehygge, avslapning og god mat :)
Hvor tilbringer du påsken i år? I år skal jeg først ha bypåske i Oslo, før jeg reiser til Filefjell for å besøke min bedre halvdel, før mamma og pappa skal besøks i Eggedal. Skal prøve å få med meg alt på en gang :)
Din ultimate påskefavoritt? Å sitte i solveggen på fjellet med noe påskegodt eller en god påskeøl er nok det jeg helst vil gjøre når det er påske :D



Navn: Elisabeth Drægebø
Stilling: Spinninginstruktør, har 2 timer i uken på Portalen dette semesteret.
Hva betyr påske for deg? Ferie og familiehygge! Påsken er aller best på fjellet med ski på beina :)
Hvor tilbringer du påsken i år? På hytten på Filefjell. Forhåpentligvis blir det god tid til både langrenn og slalåm + afterski! Jeg har med meg noen skolebøker til fjells, men foreløpig tar påskesolen all min konsentrasjon :)
Din ultimate påskefavoritt? En drømmedag i påskeferien består av hvite vidder, nyoppkjørte spor og blå himmel, etterfulgt av deilige soltimer i hytteveggen med god drikke og godt selskap. Kortstokk, påskeegg og god mat er selvsagt også obligatorisk på påskefjellet!
PS: jeg har lovet å finne ny musikk til timene mine etter påske, og tar gjerne imot tips og ønsker. Jeg gleder meg allerede til å være tilbake i spinningsalen etter ferien! Koz og klemz























Navn: Helene Sandvik
Stilling: Resepsjonist på Portalen
Hva betyr påske for deg? Påske er en utrolig fin ferie og høytid til å tilbringe tid med venner og familie for avslapning, god mat, hyggelige kvelder, ski og mye aktivitet i snøen. I og med at jeg er student brukes den også til å lade opp batteriene til en tøff eksamenstid som ofte kommer etter påskeferien.
Hvor tilbringer du påsken i år? Siden sivilingeniørstudiene ved NTNU tilbyr er ekskursjon for 3. klasse hvert år, så tilbringes påsken min i Asia i år. Sammen med mine medstudenter har vi reist til Singapore og Malaysia for spennende og innholdsrike bedriftspresentasjoner med relevante bedrifter for oss,den første uken. Senere har jeg og 10 jenter Langkawi og Kambodsja på programmet de to siste ukene. Jeg kan opplyse om 30 grader, sol, bading og store kulturforskjeller. Vi har blant annet vært innom Batu Caves og Angkor Wat(bildet) for litt historie. Videre skal ferien nytes i varmen med god og billig mat, kald drikke, strandaktiviteter og flere historiske innblikk. Jeg er litt misunnelig på dere som får oppleve en god norsk tradisjonsrik påske, men det får jeg ta igjen til neste år :)
Din ultimate påskefavoritt? Ingenting er som å nyte en god lammestek på påskeaften og påskeegget mamma har fylt opp til randen av med favoritter fra candyking etter noen turer i slalåmbakken. I år blir påskeegget byttet ut med en lokal øl, lammesteken med en god asiatisk rett og slalåm med bading.

Navn: Kamilla Vadset
Stilling: Spinninginstruktør, og på eksamenstimeplanen begynner jeg også med pulsstep timer!
Hva betyr påske for deg?
Sol, hytte, fjell, (mangel på) ski, appelsin, påskemarsipan, påskeliljer, fri og kos. Liker best når det er vårstemning og tørr asfalt i byen og snø i fjellet. Har reist en del på vårsemesteret de siste årene, så påsken har inneholdt mer strand og sol enn fjell og snø (… uten at jeg klager over det), men neste år krysser jeg fingrene for ski og hyttekos
Hvor tilbringer du påsken i år?
I godstolen på hybelen druknet i bachelorjobbing. Heldigvis får jeg god avkobling i planleggingen av pulsstep program som starter på eksamenstimeplanen. Flaks at jeg må øve og trene siden det blir en del påskegodis…
Din ultimate påskefavoritt?
Det beste er nok å dra på hytta til familien min. Ikke ofte vi drar dit i påsken, but when we do – ÅH så herlig det er! På vinteren må man gå et stykke på ski for å komme frem til hytta, noe som gjør det hele enda koseligere. Det går alt for lenge mellom hver gang jeg har ski på beina, og jeg har sagt lenge at jeg må skaffe meg egne ski. Hvis jeg offentliggjør det nå, blir det kanskje større press på meg selv til neste sesong. Hepp hepp :)

Navn: Jakob Winther Westlie
Stilling: Instruktør og resepsjonist
Hva betyr påske for deg? Påske betyr sol, ski, familiehygge på hytta, og total avslapping fra den ellers hektiske hverdagen.
Og hvor tilbringer du den i år? I år som alltid går turen først til hytta på Nesbyen hvor det er slalåm og langrenn. Siste halvdel tilbringes lengre sør, på hytta i Kragerø, hvor det som regel blir soling i leveggen, brettspill, kanskje en båttur eller fisketur.
Din ultimate påskefavoritt? Generelt bare nyte været og ferien, gjerne med et glass vin!
 






















Mye spennende og morsomt dette utvalget av mine fine og gode kollegaer holder på med i påskeferien, både hytteturer, skolejobbing og utenlandsturer! Håper at akkurat du fortsatt koser deg med ferie, og bruker de siste dagene til å lade opp og fylle på med energi frem mot skolestart! 

Fortsatt god påske fra alle oss her i SiT Idrett <3 

PåskeKlem fra Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar