torsdag 17. april 2014

Påskefavoritter


Endelig er påskeferien skikkelig i gang, og i og med at det er skjærtorsdag i dag, gjelder forhåpentligvis dette for de aller fleste! For meg er påsken et av de store høydepunktene i året, og handler om venner, familie, hyttekos, appelsiner, lange skiturer i fjellheimen, masse god mat og stekende påskesol! For meg er det mange ting som hører til i påsken, og under har jeg kommet frem til mine ultimate påskefavoritter! Kanskje har du noen favoritter som må til for at du skal få ordentlig påskestemning, du også?




Sted: Mitt favorittsted i påsken er på familiens hytte i Ål i Hallingdal. Her har jeg vært hver eneste påske siden jeg ble født. Hytta ligger i et fantastisk naturområde, noe som betyr at lange skiturer innover vidda er en selvfølge!


Mat: Det må være pappas reinstyrsgryte, en god lammestek og den klassiste påske-tacoen, som av en eller annen grunn smaker enda bedre enn vanlig taco! Jeg har også lagt min elsk på matvarer som bare hørte til på hytta da vi var små, som nugatti, sjokade, oboy, cornflakes og peanøttsmør - namnamnam!


Godis: Jeg hadde min periode hvor påskeeggene i den lilla eggekartongen fra freia var en soleklar favoritt, men etter å ha spist så mange at jeg ble både kvalm og lei, har jeg gått tilbake til de mer klassiske favorittene som påskemarsipan, fruktnøtt og appelsiner! 


Aktivitet: Jeg elsker rett og slett lange skiturer i påskefjellet. Strålende sol, plussgrader og nyoppkjørte spor får det til å krible i kroppen! Og påsketuren jeg har flest gode minner med er inn til ei lita bu på snaufjellet hvor man får tak i verdens aller beste(!!) vaffler og solo som nytes med utsikt over endeløst viddelandskap - det er opplevelsen som gjør påsken komplett! Ellers er jeg tilhenger av at påsken skal inneholde kveld på kveld med kort- og brettspill, hvor konkurranseinnstinktene i familien får komme frem. Påskequiz og lesing av diverse gamle blader hører med, men påskekrimmen, den holder jeg meg langt unna! 




Og lurer du på hva de andre her i SiT Idrett bedriver i påskeferien, så får du svar fra noen av de her på bloggen i overimorgen! Jeg gleder meg til å lese om hva noen av mine gode kollegaer bruker ferien sin på :)

PåskeKlem fra Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar