lørdag 4. april 2015

Påskehilsen

Endelig er påskeaften her, den store dagen for påskeskirenn og påskeegg! Jeg har de siste dagene hørt litt rundt med noen av kollegaene mine her i SiT Idrett for å finne ut hvor de er og hva de gjør nå i påsken, og selvfølgelig hva deres ulitimate påskefavoritt er, i tillegg har de sendt meg et flott bilde av seg selv - ta en titt på innlegget under for å finne ut hva de gjør i påskeferien sin :)




Navn og stilling: Marit Anne, instruktør (Beatz på Gløshaugen)
Hva betyr påske for deg? Påske for meg betyr innekos, godteri og påskekrim, tid til å møte familien, vårsol og kanskje en skitur. 
Hvor tilbringer du påsken i år? I år har jeg vært i Trondheim sammen med kjæresten min, vi har jobbet litt, men har også hatt noen fridager sammen med Frank Underwood (House of Cards). Det har ikke blitt noen skitur, men vi har lagt inn litt uteaktivitet i den flotte parken ved sykehuset! 
Hva er din ultimate påskefavoritt? Favorittmat i påsken = fruktnøttsjokolade og solobrus!
Marit Anne har fått påskeegg! Og i tillegg lært seg å slå hjul (se filmen under!)


Navn og stilling: Ann Magritt Liberg, spinninginstruktør

Hva betyr påske for deg? Påsken for meg betyr ski, ski og atter ski. Både bortoverski, nedoverski og oppoverski. Disse tre skal også helst inkludere familie, venner, solkrem, solbriller, solskinn, fregner, gnagsår, sure lår, solbrendt hud, pudder, kvikklunsj, varm te med kaffesmak grunnet feil termos, neglbit, afterski, sotpølse i brød, sitteunderlag som bare glir fra hverandre og påskeparfymen: bållukt fra jakka, håret, buksa, og lua hvis man er av den heldige som alltid sitter i røyken fra bålet.

Hvor tilbringer du påsken i år? Den tilbringes i hjembygda, Oppdal så klart :D

Din ultimate påskefavoritt? Spill: Juniorgeni (der kan jeg nemlig svare på det meste). Sted: Storhornet, Oppdal i strååååålende sol, vindstille og noen få minusgrader. Aktivitet: Langrennstur på formiddagen, hvorpå dagen avluttes med en tur i bakken, eller en hel dag på topptur. Mat: Påskefrokostene. Drikke: Sært nok, men det er ingenting som smaker som ice cold H2O på toppen av fjellet eller på slutten av langrennturen (evt dagen derpå ;)). Godis: Nero (hilsen AnnM 90 år).

Ann Magritt koser seg på fjellet!



Navn og stilling: Anna Lovinda, spinninginstruktør
Hva betyr påske for deg? Påske for meg = kvalitetstid med familie og venner, avkobling, fjellheimen, overfyllt påskeegg og nye fregner på kinnene 
Hvor tilbringer du påsken i år? Studietur i Paris oppfordret til etterfølgende venninnetur til Amsterdam. Bypåske er nesten like herlig som påskefjellet! 
Din ultimate påskefavoritt? Har mange påskefavoritter, men lammelåret til mamma tar nok førsteplassen! Riktig god påske, vi sees på sykkelen :)

Anna storkoser seg på venninnetur i Amsterdam!


Navn og stilling: Caroline C. S. Kverne, aerobic og spinninginstruktør 
Hva betyr påske for deg? Påske = Koseoverdose :) For meg er dette lange skiturer på fjellet og morsomme dager i bakken. Elsker å være ute i påsken, ekstra pluss er jo solskinn! Viktigste tradisjon i påsken er påskeeggjakten på påskeaften. Da graves påseegget ned, og alle må løpe rundt og lete. Får håpe vi finner alle eggene i år… Påske er en super tid til å kose seg med familie og venner, så man kan lade opp til gruppetimene etter påske!
Hvor tilbringer du påsken i år? Påsken i år ble delt mellom Beitostølen og hjemme i Oslo. En god blanding mellom fjell og byliv :)
Din ultimate påskefavoritt? Den ulitmate påske tilbringes på fjellet, med utallige skiløyper rett utafor døra og gjerne et alpinanlegg i nærheten. Dagene tilbringes med ski, appelsin, kakao MED krem, og kortspill på kvelden. Årets familiefavoritt er Amerikaner, og etter fem dager i strekk med samme taktikk satser jeg på å ikke tape årets finale på påskeaften!

Caroline nyter påsken både på fjellet og i byen!
Navn og stilling: Nina Røkkum, aerobic- og (snart) spinninginstruktør.
Hva betyr påske for deg? Påska er for meg en veldig sammensatt ferie som består av både avslapning med familie og venner, jobbing og trening. Selv om påskeferien er relativt kort, prøver jeg å få mest mulig ut av den. Jeg får påskefølelse av appelsiner og Kvikk Lunsj - som konsumeres i altfor store mengder!
Hvor tilbringer du påsken i år? I år tilbringer jeg påska i Hallingdal med familie og venner. Jeg har noen ferievakter på et aldershjem, men ellers er jeg å finne på fjellet, i flerbrukshallen eller langflat i sofaen :)
Din ultimate påskefavoritt? Jeg har flere påskefavoritter, men hvis jeg skal trekke fram én så må det bli fotballtreningene i flerbrukshallen. Etter mange år som aktiv fotballspiller, "la jeg opp" for noen år tilbake og jeg kjenner på savnet titt og ofte. I påska får jeg friska opp både gleden og selve spillet gjennom fotballtreningene med såkalte "Flå Old Boys" - noe jeg ser veldig fram til hver gang jeg kommer hjem.

Nina bruker ferien til å både slappe av og trene fotball!
Navn og stilling: Kristine Fagerheim, både resepsjonist og instruktør. Kom på Stærk! kl. 12.30 på torsdager!
Hva betyr påske for deg? For meg betyr påske et avbrekk fra hverdagen. Det betyr fri. Det betyr at jeg har fri til å være med familien, det betyr at jeg får gått på ski (noen ganger sesongens første, dessverre), det betyr sol og fregner, det betyr pølsegrilling og kvikklunsj og ikke minst påskequiz. Oppsummert kan jeg vel si at påske betyr mye for meg. Det finnes lite som slår en topptur med ski på beina, sol på himmelen og kvikklunsj i lomma.
Hvor tilbringer du påsken i år? I år er påsken min todelt. Jeg har vært første halvdel med familien på hytta vår i Stöten i Sverige. Siste halvdel skal jeg være med vennegjengen i Trysil. The best of both worlds!
Din ultimate påskefavoritt? Min ultimate påskefavoritt må være kvikklunsjen etter man har gått opp på toppen av et fjell i stekende påskesol. Og på andreplass kommer turen ned igjen!


Kristine koser seg på fjellet med både venner og familie!



Navn og stilling: Nora Fjeldstad Jusnes. Jeg har tatt et friår fra studier, så dette semesteret jobber jeg, blant annet som aerobicinstruktør her i SiT Idrett :)
Hva betyr påske for meg? Påske er min favoritthøytid! Det går mot lysere tider, våren nærmer seg, og en kan være mye utendørs og nyte natur og frisk luft! Også elsker jeg all gul påskepynt, jeg blir så glad når jeg ser sånne søte små påskekyllinger :) I tillegg er stressnivået lavt, og påska kan feires akkurat slik man selv ønsker det :)
Hvor tilbringer du påsken i år? I år (som hvert år) tilbringer jeg påska hjemme i Lofoten, her prøver jeg å utnytte hver dag til å få gått mange fine påsketurer i fjellet! :) Været har ikke vist seg fra sin beste side til nå, men jeg krysser fingrene for at sola skal titte frem om ikke så alt for lenge! :)
Din ultimate påskefavoritt: Det er mange fine aktiviteter man kan finne på i påska, selv elsker jeg som sagt å dra ut på fjelltur (gjerne med en Kvikk Lunsj eller en appelsin i sekken!), men det er også fint å treffe igjen venner som er hjemme på ferie og bare kose seg i hverandres selskap, med brettspill (et av mine favoritter er Kokkelimonke!) og påskeegg (mitt skal fylles med masse deilig sjokolade! :)) Til slutt vil jeg bare få ønske alle SiT-medlemmer en riktig god påske, gjør akkurat det dere har lyst til, også gleder jeg meg til å se dere igjen på timer utover vårsemesteret! Påskeklem fra Nora :)


Nora koser seg med påskeferie i Lofoten!

Navn og stilling: Karianne Lorentsen, instruktør
Hva betyr påske for deg? Hærlige sammenkomster hjemme i nord med familie og venner! Skigåing, spilling, grilling, bål, badstue og ULLUNDERTØY :)
Hvor tilbringer du påsken i år? Nordnorge på hytte og i campingvogn :)
Din ultimate påskefavoritt? MÅ på ski med hele familien og avsluttes med grilling og miniskihoppkonkurranse :)

Karianne nyter påsken nordpå!
Det er mye spennende og morsomt dette utvalget av mine fine og flotte kollegaer holder på med i påskeferien, både hytteturer, bypåske og utenlandsturer! Håper DU fortsatt koser deg med ferie, og bruker de siste dagene til å lade opp batteriene og fylle på med energi frem mot skolestart! Så sees vi på treningssentrene våre til uken!

Fortsatt god påske fra alle oss her i SiT Idrett :)

Påskeklem fra Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar