torsdag 31. juli 2014

Sommerhilsen del I

Juli måned er på hell, med sine solfylte, varme sommerdager. Heldigvis er det august som står for døren, og vil forhåpentligvis by på flere fantastiske soldager! Jeg har de siste dagene hørt litt rundt med noen av mine gode kollegaer her i SiT Idrett for å finne ut hvor de er og hva de gjør nå i ferien, og selvfølgelig hørt om de har sin egen feriefavoritt som hører med for å få den ordentlige sommerfølelsen! Ta en titt på innlegget under for å finne ut hva de driver med nå i sommer :)




Navn: Tuva Emilie Haugdahl Røskar

Stilling: Gruppetimeinstruktør med yoga, pilates og spinning

Hvor befinner du deg akkurat nå? Nyter utsikten over oslofjorden fra balkongen hjemme med et glass iskaldt sitronvann i hånden, og skal snart ta fatt på sommerens litteraturvalg; Tenke, fort og langsomt av Daniel Kahnemann

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene dine frem mot semesterstart? Etter et fantastisk halvår i USA med mye reising, har jeg i sommer for det meste kost meg hjemme i Oslo. Utenom jobb har det blitt mye venninnekos og late ettermiddager på stranden og på cafe i hovedstaden vår. I tillegg har jeg klart å snike inn en hyttehelg på Hvasser, en tur til ekstremsportveko på Voss, og en uforglemmelig helg på Slottsfjellfestivalen i Tønsberg. Neste uke tar jeg en liten tur til Berlin, også vips er sommerferien nesten over!

Din perfekte sommerdag? Å våkne med solen, frokost på verandaen, å være ute ved vannet hele dagen med båt, bading, soling og reker til lunsj. Sitte oppe med gode venner hele kvelden med god grillmat, god drikke og deilig musikk.



Navn: Asbjørn

Stilling: Stærk/spinning-intruktør og resepsjonist

Hvor befinner du deg akkurat nå? Befinner meg på sommerjobb på kontor i varmen

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene dine frem mot semesterstart? I sommer har jeg vært en liten tur i Hellas, og ellers har jeg jobba en del, og hatt litt sommerferie i Oslo og levd livet! Er vel jobb og Oslosommer som er planene resten av ferien og! Også en liten runde squash i ny og ne!

Din perfekte sommerdag? En perfekt sommerdag starter med en rolig morgen og frokost (med jordbær) på verandaen. Så er det chill å samle en liten gjeng og møtes i en park eller noe sånt, grille litt, spille sandvolleyball (obligatorisk for perfekt sommerdag), og hvis man får tak i noen med båt er det ikke feil å kjøre litt rundt i Oslofjorden i sånt her vær heller.

Din ultimate sommerfavoritt? Postgirobygget gir så mange gode sommerminner, at jeg tror det er fortsatt er der jeg finner de ultimate sommersangene mine!



Navn: Jørgen Danielsen

Stilling: Resepsjonist

Hvor befinner du deg akkurat nå? På platten på sommarstugan i Sverige, sol-østra kusten, Umeå.

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene dine frem mot semesterstart? Jeg var ei uke i Amsterdam i begynnelsen på juli. Det var gøy, fin og morsom by. Så dro jeg hjem til verdens navle, Mo i Rana, ei uke. Der var det varmt, rundt 30 hver dag. Så jeg satt for det meste i ro og vannet plena, besøkte noen kjentfolk, badet oppi skogen. Så kom min bror, og vi kjørte til den nevnte sommarstugan. Første morgen ble man vekt av Tor med Hammer'n, og regn. Det var fint. Så ble det sol og varmt her og. Da ble det finere. Så handlet vi is hos Isbilen som kjører helt ned til alle sommerstugane her inne i skogen atme vannet. Her har jeg vært i snart 2 uker, men drar snart tilbake til Trondheim. Der begynner jeg i mer alvorlig jobb, som blir gøy. Så det blir nok litt mindre jobb i SiT nå som studietida er over, og det er litt rart, men samtidig godt.

Hvordan ser din perfekte sommerdag ut? Da står jeg opp i uthuset hvor jeg sover her på sommarstugan. Det er for varmt inne i hytta, så der får de andre sove. Så drikker jeg kaffe i sola lenge, før jeg lager frokost, som består av noe nøtter, frukt og korn og melk og yoghurt, før jeg går ut i blåbærlyngen og plukker blåbær rett oppi skåla. Så spiser jeg i sola. Så drar vi enten på sykkeltur til byen eller løper en tur, eller kjører den gamle lille båten ut til stranda og bader. Så spiser vi litt is, litt melon, litt mat, drikker litt godt øl fra Systemet. Så lager vi masse god middag som vi spiser ute i kveldssola eller på glassverandaen. Så sitter vi der til det er kveld og nesten mørkt, så legger man seg, står opp neste dag, og gjør akkurat det samme.

Din ultimate sommerfavoritt? Det må jo nesten være Bailando av Paradisio.



Navn: Trine Rishovd

Stilling: Kundekonsulent på heiltid, instruktør på deltid

Hvor befinner du deg akkurat nå? I Sogn, vakre Sogn! Eg kom akkurat heim til Leikanger.

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene dine frem mot semesterstart? I sommar har eg stort sett jobba i SiT med planlegging av neste semester, nytt datasystem og hatt litt gruppetimar. Utenom dette har det gått i trening og parkliv. Eg har òg hatt besøk i Trondheim, no siste veka av mamma før vi reiste til Leikanger ilag. No har eg ferie ei vekes tid der eg skal absolutt ingenting anna enn å bade og gå i fjellet, før det er tilbake til jobbis og Trondheim.

Hvordan ser din perfekte sommerdag ut? Eg er oppvaksen ved fjorden og vi har alltid "budd" på strondi om sommaren. Besta var alltid førstemann og sat klar der nede når vi andre kom. Bada meg halvt ihjel med diverse oppblåsbare badedyr og dykkarmaske, heilt til besta tok fram isboksen med nysteikte hellekaker med smør og sukker. Besta hadde alltid mykje godt på lur i kjølebagen sin, så vi campa der stort sett heile dagen. Slike dagar er ikkje feil! Eg er fortsatt glad i å vera ved vatn/fjord når det er varmt, helst med ei bok, iste, kaffe og ein venn som både kan prate, men òg vera stille når eg skal lese eller sove Med ein fjelltur på morningen eller kvelden, og med innslag av grillmat, er dagen komplett!

Din ultimate sommerfavoritt? Du veit når du er dødvarm, sveitt og klam, og akkurat har lagt deg uti fjorden - den følelsen når du ikkje lengre er dødvarm, sveitt og klam. Og kald vannmelon med lime.




























Navn: Anneli Marsfjell

Stilling: Gruppetreningsinstruktør

Hvor befinner du deg akkurat nå? Akkurat nå befinner jeg meg i Trondheim, hvor jeg jobber som ferievikar.

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene dine frem mot semesterstart? I sommer har jeg vært i Norge, et valg jeg er svært fornøyd med. Siden jeg hadde siste eksamen veldig tidlig i vår, hadde jeg flere uker hvor jeg reiste litt rundt før jeg begynte å jobbe. Har blant annet vært i Namsos og Førde, men mest i Trondheim. Det er herlig å kunne slappe av i trønderhovedstaden uten å måtte tenke på innleveringer og eksamener, og med været i år har det vært deilig å ligge i hagen med en god bok eller trene ute. Planene fram mot semesterstart er å jobbe, gå flere turer i fjellet, slappe av i parken med en iskaffe, få med meg Pstereo og lese enda flere bøker (og selvsagt lage ferdig aerobicprogrammene til timeplanstart)

Hvordan ser din perfekte sommerdag ut? En perfekt sommerdag for meg er når man våkner uthvilt til et flott vær, og har mulighet til å spise en laaaang frokost. Så pakker man sekken og går på toppen av et fjell og nyter utsikten. Kvelden kan gjerne avrundes med grilling i parken og kubbspill, eller en utendørs konsert.

Din ultimate sommerfavoritt? Å lese en god bok på plenen mens humla suser, og vinden rusker i håret :)


Mye spennende og morsomt dette utvalget av mine fine og gode kollegaer holder på med i sommerferien, både norgesferie, jobbing og utenlandsturer! Håper at akkurat du fortsatt koser deg med ferie, og bruker de siste ukene til å lade opp og fylle på med energi frem mot skolestart!

Fortsatt god sommer fra alle oss her i SiT Idrett :)



Sommerklem fra Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar