søndag 27. juli 2014

Feriefavoritter

Juli måned er på hell, og to herlige sommermåneder er snart over. Heldigvis er det varme og skjønne august som står for døren, og denne måneden har forhåpentligvis mange solfylte uker og dager å by på. For meg er sommeren virkelig det store høydepunktet i året, og handler om ferie, skolefri, avslapning, familie og gode venner, festival, hyttetur, deilig grillmat, vannmelon og jordbær, og selvfølgelig mye annen morro! Det er mange ting som hører med til sommeren for meg, og under har jeg kommet frem til mine ultimate sommerfavoritter! Kanskje har du noen sommeryndlinger på lur som må til for at du skal få skikkelig sommerstemning, du også?

Sted: Mitt favorittsted om sommeren er både på familiens hytte i Kragerø, og hos mormor og morfar i vakre Førde på vestlandet. Både i Kragerø og på vestlandet har jeg vært hver sommer siden jeg ble født, og begge steder byr på sjø, sol, familiehygge og deilige feriedager!

Mat: Det må være et herlig grillmåltid med ulike kjøttvarianter, hjemmelaget potetsalat og vannmelonsalat til, med jordbær og is til dessert. Ellers spiser jeg vel vannmelon hver eneste dag, og farris med sitron går ned på høykant. Jordbær, bringebær og solbær fra hagen stiller også sterkt i konkurransen - namnamnam!


Aktivitet: Jeg elsker rett og slett lange padleturer i skjærgården. Strålende sol og blikkstille hav en tidlig sommermorgen er det lite som kan måle seg med. Ellers nyter jeg det å kunne ta meg tid til de lange, fine løpeturene som avsluttes med et avkjølende bad! Ellers er jeg også stor tilhenger av å nyte de varme og deilige dagene liggende på et skjær med åpent hav som eneste utsikt, og de late sommerkveldene med fyr på utepeisen og et glass rødvin sammen med gode venner! 


Min ultimate sommerfavoritt: Det må være vannmelon! Og et friskt morgenbad etterfulgt av kaffe på bryggekanten :)


Og lurer du på hva de andre her i SiT Idrett gjør i sommerferien, så får du svar fra noen av de her på bloggen til uken! Jeg gleder meg til å lese om hva noen av mine gode kollegaer bruker ferien sin til :)

Sommerklem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar