tirsdag 29. januar 2013

Ukens ansatt; Christine


Navn: Christine Lysberg 

Stilling: Aerobicinstruktør


Hvor lenge har du jobbet i SiT? 
Jeg begynte som instruktør i august 2012, og stortrives i jobben.

Hva er arbeidsoppgavene dine? 
Mine arbeidsoppgaver går ut på å lage et variert treningsprogram med musikk og gode øvelser som skaper en slitsom, men også motiverende time for alle deltakere. I hver time prøver jeg på best mulig måte å spre treningsglede og energi til deltakerne slik at de får en god opplevelse av timen.

Hva synes du er det beste med jobben din? 
Det beste ved jobben min er å spre treningsglede! Det alltid veldig hyggelig når folk koser seg på timene mine og tar skikkelig i, og ikke sparer på verken energien eller smilet. Noe av det beste er når deltakerne virkelig gir jernet og presser sine egne grenser til det ytterste. Ellers er det alltid veldig hyggelig at deltakerne kommer igjen på timene mine, uke etter uke.

Hva liker du å trene? 
Jeg liker egentlig det meste. Jeg er glad i dans, spinning, gruppetimer i sal, styrke osv.

Utdannelse: 
Andre året på TØH der jeg studerer økonomi og administrasjon.

Interesser: 
Mye av tiden min utenom studiene går for det meste til trening, venner og familie. Jeg er også veldig glad i å reise, samt være både på fjellet og på havet.

Beste treningslåt/musikk: 
Det varierer fra treningsform, humør og dagsform. Jeg liker for det meste all slags type musikk, spesielt sanger med skikkelig rytme. Jeg går aldri lei av bandene Kent, Muse, Coldplay, The Killers osv som jeg synes er ypperlig til styrketrening. En av favorittene mine nå til dags er sangen ”Thrift Shop”

Personlig hilsen: 
Både når det gjelder trening og hverdagslivet generelt så er det viktig å sette seg selv mål som man fullfører, store eller små. Ingenting smaker bedre enn følelsen av å ha nådd et mål, det gir en utrolig mestringsfølelse og et nytt pågangsmot frem mot nye målsettinger ;)

2 kommentarer:

  1. Enig i at man må sette seg mål. Mvh Odel

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant! Mål er viktig både for å opprettholde motivasjonen, men også for å gi mestringsfølelse, som Christine skriver :)

    SvarSlett