mandag 29. august 2011

Ukens ansatt: Ida M

Ida med Ingeborg til venstre og Therese til høyre.
Navn: Ida Soltveit Mjøsund

Stilling: Aerobicinstruktør og 50% idrettskonsulent.

Hvor lenge har du jobbet i SiT?
Jeg har jobbet i SiT i snaaart seks år. And loves it!
 
Hva er arbeidsoppgavene dine?
Som instruktør ønsker jeg å presentere timer som gjør trening til noe lystbetont og gøy, jeg ønsker at deltagerne skal være slitne og fornøyde med egen innsats når timen er ferdig! En viktig del av jobben som instruktør er å være en motivator – få deltagerne til å yte det lille ekstra :)

I stillingen som idrettskonsulent ligger en god del av arbeidsoppgavene  mine innenfor aerobicavdelingen – kvalitetssikring av tilbudet, videreutvikling av tilbudet osv. Jeg har akkurat startet i stillingen, så jeg gleder meg veldig til å ta fatt på nye og spennende arbeidsoppgaver! :)

Hva synes du er det beste med jobben din?
Å spre treningsglede! Jeg håper vi i SiT Idrett kan være med å skape gode vaner og positive opplevelser med fysisk aktivitet i studietiden, vaner og gleder man tar med seg videre i livet :)

Hva liker du å trene?
Jeg er jo en aerobicnerd da – så alt av aerobictimer trigger treningslysten min ;) Men jeg liker også å trene styrke, i starten var det skadeforebygging som var fremste motivasjon – men så er det jo veldig gøy når man ser at man blir sterkere! :) Det hender at du kan finne meg på en mølle,  men det er heller unntaket enn regelen!

Utdannelse:               
Bachelorgrad i Idretts- og bevegelsesvitenskap fra NTNU. Sertifisert aerobic- og spinninginstruktør ved Norges Idrettshøgskole. Autorisert fysioterapeut :)
 
Interesser:
Aerobic! Shopping (særlig sko! .. og rosa treningsklær.. og sminke.. lista kan bli lang!) Jeg liker gode bøker som gir meg et pusterom i hverdagen! Jeg er ikke mye av et friluftsmenneske, men sett meg av i en storby og jeg kan gå i timesvis ;)

Personlig hilsen: 
Nå kjører vi i gang med full aerobictimeplan (jeg gleeeder meg!!), vi har massevis av timer å tilby – test ut ulike typer timer, ulike instruktører og let deg frem til hva som gir deg treningsglede! Jeg håper vi sees!! :)



5 kommentarer:

  1. Flotte, blide, sprudlende, herlige Ida! <3

    SvarSlett
  2. Jeg savner pulstimen din! Den du hadde på onsdager i fjor høst. Vi var en del venninner som pleide å gå på den sammen, vi digga den så sykt! ;)

    SvarSlett
  3. Nei, tirsdager var det. Man måtte løpe hjem til Grey's etterpå ;)

    SvarSlett
  4. Savner også intervalltimen din! Råeste gruppetreningstimen jeg har vært på! ;)

    SvarSlett
  5. Åh, så koselig!! :) Storkosa meg alltid på tirsdagstimen selv!

    SvarSlett