torsdag 25. august 2011

Ukens ansatt: Elin


Navn: Elin Kingsrød

Stilling: Spinning- og gruppeinstruktør

Hvor lenge har du jobbet i SiT? Litt over ett år. Før det jobbet jeg i SATS.

Hva er arbeidsoppgavene dine? Jeg ønsker å motivere og å spre treningsglede. Hjelpe deltagerne til å bli den beste versjonen av seg selv. Jeg jobber hardt for å legge opp timene mine så effektive, men samtidig så varierte og spennende som mulig, slik at man hele tiden får et motiverende driv til å pushe seg selv lenger. Så oppgaven min er å lage gode gjennomtenkte timer ut av faglig begrunnet matriale, slik at deltagerne kan være trygge på at de kommer til en effektiv og trygg time.

Hva synes du er det beste med jobben din? Å se fremgangen blant deltagerne. I begynnelen av semesteret trøbler flere med å kunne gjennomføre timene. De må jukse litt, ta seg ekstra pauser og sliter med å holde en god arbeidsholdning, mens når semesteret nærmer seg slutten, står de med perfekt utførte bevegelser og smiler seg gjennom timen med kraft og stil i hver eneste øvelse. Det er vanvittig gøy å se!

Hva liker du å trene? Jeg er veldig glad i de harde timene der du virkelig må gå i deg selv og konsentrere deg for å kunne pushe deg i mål. Utfordringer er veien til bedre helse ;) Spinningtimer der musikken er drivende, eller en hardcoretime der øvelsene er godt tilrettlagt. Supermoro! Men også er jeg fan av å få shaket litt løs, så en god afrotime er absolutt noe jeg tar meg tid til :) Men generellt så følger jeg et motto om at man bør prøve det meste, selv det som er utenfor egen komfortsone, det gjør godt for både kropp og sjel :)

Utdannelse: Jeg er i utgangspunktet utdannet hudpleier, men har nå satset fullt på trening da det gir meg så utrolig mye latter i hverdagen. Nå er jeg sertifisert gruppeinstruktør, spinn, veileder, kostholdsrådgiver og halvveis inn i utdannelsen for å bli personlig trener. Veldig moro! :D I tillegg tar jeg bachelor i Bevegelse- og idrettsvitenskap, noe som er kjempespennende og anbefales på det sterkeste :)

Interesser: Vel, trening :P Det er det jeg lever og ånder for, da det for meg er den beste oppskriften for en god helse, for velvære, trivsel og hverdagsglede. Om man i tillegg spytter inn litt kvalitetsmat, noen gode venner og en dæsj med flott familie,  ja da er livet herlig! :D :D

Personlig hilsen: Ikke la noen fortelle deg at du ikke kan, ikke engang deg selv. Hiv deg ut i nye utfordringer, lev livet. Det føles herlig! Om du ikke i utgangspunktet er den som trives på treningsentre, og som finner millioner av grunner for ikke å prøve det ut (kanskje igjen?), gjør det likevel. Vi har masse forskjellige timer å tilby, som alle er ledet av flinke instruktører. Jeg garanterer at du vil finne noe du liker :D Prøv litt av alt, og gi det tre sjanser før du dømmer det. Jeg lover at du ikke vil angre :)

Mange sensommerklemmer fra meg :D

Velkommen til nytt semester!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar