tirsdag 23. august 2011

"Det er en studenterby!"

Det er nytt studiesemester og mange unge mennesker har inntatt Trondheim. Allerede forrige uke merket jeg at stemningen i byen var i endring, da jeg overalt på ettermiddagstid kunne se ferske studenter tasse rundt med tunge bæreposer på vei til festlig fadderopplegg. Jeg kunne ikke annet enn å mimre tilbake til min egen tid som fersk student, og måtte fastslå at det var hele seks år siden jeg selv vandret noe usikker rundt med Trondheim by-kart i lomma, og trodde jeg aldri skulle greie å gjøre meg kjent på Gløshaugen. (Dagens ungdom kan riktignok bare dra opp smarttelefonen og følge digitalt kart.) Heldigvis ble jeg godt tatt i mot av mer erfarne studenter på lektorutdanning i realfag. Fadderuka er morsom og effektiv for å bli kjent med nye mennesker. Men jeg er den første til å innrømme at det er også ganske slitsomt, så hvis du som leser dette er fersk student, kan jeg trøste deg med at studenttilværelsen er mer enn fyll og fanteri.

Snart vil du også forhåpentligvis oppdage treningstilbudet du for en billig penge kan benytte deg av! På Dragvoll Idrettssenter og Idrettsbygget Gløshaugen kan du kjøpe medlemsskap i NTNUI med tilgang til treningstilbudet fra SiT Idrett. NTNUI har blant annet en rekke lagidretter du kan delta på, mens SiT Idrett sørger for gruppetrening (spinning, step, aerobic) og treningsstudio.

Nyt semesterstarten - og velkommen på trening!

Marit Anne :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar