torsdag 7. april 2016

AktivCampus

I samarbeid med studenter i faget EiT her på NTNU lanserte vi i Sit idrett forrige uke aktivitetskampanjen AktivCampus. Kanskje har du fått med deg dette allerede?

AktivCampus er et tilbud med svært lav terskel med et hovedmål om å bidra til økt hverdagsaktivitet blant studentene. Og ved å bruke nærmiljøet og campus Gløshaugen på en ny måte, satser de spreke hodene bak konseptet på å få til akkurat dette.


I perioden 30.mars til 30.juni inviteres absolutt alle til å bli med i denne uhøytidelige konkurransen ved å gjøre følgende:

1)  Last ned appen ”Trimpoeng”
2)  Registrer deg
3)  Sjekk inn på de ulike postene for å samle poeng

Du kan registrere deg enten som enkeltperson eller som lag, og uansett er du med i trekningen av flotte premier.

For å få poengene må du altså bruke Trimpoeng-appen nevnt ovenfor. Gjennom appen kan du sjekke inn på de ulike postene på campus. På hver enkelt post er det en beskrevet aktivitet som unytter akkurat det stedets muligheter.

For eksempel kan du ta spensthopp og pushups i trappene mellom Stripa, Skiboli og Realfagsbygget. Og som du ser på bildene under, er det akkurat dette Anette, Ellen og jeg gjør under en av lufteturene våre oppe på Gløshaugen. Vi fikk 15 poeng hver!




I tillegg kan du også samle poeng ved å komme deg opp på en av de høyeste toppene i Bymarka og selvfølgelig ved å delta på gruppetimer her i Sit Idrett. Jeg var på tur opp til Storheia på søndag, og fikk poeng for den turen - det er gøy! 


Jeg hadde Storheia helt for meg selv på søndag!
Deilig på Storheia i 9 plussgrader og sol!
Har du spørsmål kan du kontakte Tore på tore.blokkum@sit.no, eller sjekke ut informasjonssiden i selve appen – der er det detaljert informasjon om alt vedrørende både registrering, selve postene, FAQ, om premiene og mye mer.

Jeg har meldt meg på, og fått med tre andre i klassen min på laget. Og totalt har 188 andre studenter også meldt seg på konkurransen. 

Jeg håper at du også tar utfordringen, og blir med på å øke hverdagsaktiviteten din!

Hvor mange poeng greier du eller ditt lag å samle frem til 30. juni..?

Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar