lørdag 8. august 2015

Sommerhilsen

Sommerferien er på hell, men heldigvis har vi flotte august med sine forhåpentligvis lange og varme sommerkvelder igjen. Jeg har de siste dagene hørt rundt med noen av mine gode kollegaer her i SiT Idrett for å finne ut hvor de er og hva de gjør nå i ferien, og fått de til å fortelle både om sin perfekte sommerdag og sitt beste ferieminne! Ta en titt på innlegget under for å finne ut hva de har gjort i sommer!


Navn: Trine

Stilling: Idrettskonsulent (kontorrotte ) og heldigvis instruktør slik at eg får rørt meg litt.

Hvor befinner du det akkurat nå? Heima på Leikanger

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene frem mot semesterstart? Har kun vore heima i sommar ettersom eg har reist både til Malaysia og New York tidlegare i vår, men Leikanger er fantastisk og har alt eg treng for feriefølelsen. Har gått mange fine fjellturar, lese bøker på altanen, fått meg eit bikiniskille, sove middag med katten, sett dårlege TVseriar, spelekveldar med latterkrampe, godt øl på altanen, generelt mykje moro med gode vener. Har planar om å fortsette i same stil dei siste dagane før jobb og kvardag startar igjen.

Hvordan ser din perfekte sommerdag ut? Kombiner det eg har gjort i sommar og du får ein perfekt feriedag: frukost på altanen i sola, fjelltur, litt meir altan, grillmat, og spelkveld - på Leikanger.


Beste ferieminne? Tur til Kjeringafjell med mamma: trist og grått på veg opp, men på toppen så sprakk skylaget og sola kom fram. Fint ja ellers alltid kjekt å sjå familie og vener som eg ikkje ser så ofte!





Navn: Ane

Stilling: Instruktør (spinning, stærk og bosustyrke)

Hvor befinner du deg akkurat nå? Hjemme i Hamar, på sofaen til mor og far.

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene frem mot semesterstart? Jeg startet ferien med en uke i Hellas. Deretter har jeg brukt resten av sommeren på å samle inn data til masteroppgaven min. I den forbindelse har jeg oppholdt meg i Jotunheimen og Rondane stort sett hele sommer. Jeg har også vært på Vinjerock! En fantastisk festival. I enda bedre omgivelser. Planene fremover er å avslutte innsamlingen (som har gått strålende), og rett og slett bare slappe av og nyte livet.

Hvordan ser din perfekte sommerdag ut? min perfekte sommerdag er blå himmel, bading i Åsta og en kasse jordbær!


Beste ferieminne? Det må være minst to ting! Først og fremst var Vinjerock helt fantastisk! Så har jeg hatt en knall fin tur til Glittertind; blå himmel og vindstille! Ellers har jeg hatt mange andre fine fotturer, og en super datainnsamlingen!





Navn: Inger-Katrin

Stilling: Aerobicinstruktør

Hvor befinner du deg akkurat nå?I sofaen hjemme med frokosten i fanget.

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene frem mot semesterstart? Har jobbet i hjembygda mesteparten av sommeren, men har klart å lure inn noen fjellturer både her og der! Skal utarbeide og øve på programmene jeg skal ha til høsten, og fortsette med å glede meg til å komme i gang sammen med alle de aktive studentene!

Hvordan ser din perfekte sommerdag ut? Den perfekte sommerdagen har sol(!!) og varme, en liten fjelltur, et eller flere bad, grillkos og aktiviteter med familie eller venner slik at hjernen går i "null-stress"-modus.

Beste ferieminne? Vanskelig å velge mitt absolutt beste ferieminne, men i fjor dro hele familien til Bulgaria, og da vi var der fikk jeg vite at jeg skulle bli tante. Det var ganske kult! I tillegg var det sol, blått hav, hvite strender og is der.




Navn: Mari R.

Stilling: Spinninginstruktør

Hvor befinner du det akkurat nå? Akkurat nå er jeg på hytta vår på Blefjell sammen med familie og kjæreste! Ingenting er som ei uke på fjellet, særlig når sola skinner

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene frem mot semesterstart? Sommeren i år har vært litt hektisk i grunn, men jeg liker egentlig at det skjer litt! Ferien startet med to fine uker i Almunecar, som er en liten by langs solkysten i Spania. Veldig koselig sted med masse historie! Etter det fulgte 5 uker med jobb som hjemmehjelp, med en del farting frem og tilbake til ulike hytter og andre sammenkomster. Vært en tur på Hunderfossen og, noe som var kjempegøy! Det å få lov til å være barn for en dag passer meg utmerket De resterende to ukene skal nå nytes med lave skuldre på fjellet og hjemme sammen med kjæreste og gode venner!


Hvordan ser din perfekte sommerdag ut? Min perfekte sommerdag, den må enten være på fjellet i strålende sol eller liggende på ei strand med bølgesus! Frisk luft, solskinn, varme og godt selskap, det er alt som trengs.



Navn: Åge

Stilling: Aerobicinstruktør

Hvor befinner du deg akkurat nå? Bortgjemt innimellom flyttelasset på Lade!

Hva har du gjort i sommer, og hva er planene frem mot semesterstart? I sommer har jeg stort sett jobbet på lab med masteroppgaven min, samtidig som jeg har hatt Step&Core på Portalen på torsdager. I tillegg har jeg vært tolv dager på turné med Norges Ungdomskor i Ungarn. Frem mot semesterstart er det pakking og flytting, samt en hel del jobb på lab. Skal flytte til Oslo i september for å starte i ny jobb, men først så flytter jeg midlertidig på Tonstad.

Hvordan ser din perfekte sommerdag ut? Den perfekte sommerdagen er når man våkner opp uthvilt til deilig sommersol. Spiser en god frokost, har ei god treningsøkt ute, før man hopper i sjøen. Bading, og strandliv er utrolig digg. Gjerne med noen gode venner, med god musikk og god mat.

Beste ferieminne? Noen av mine beste ferieminner er fra Jafnadhr, sommerleiren til Skeiv Ungdom. Hyggelige folk, gode show, god mat, herlig sol og en liten sommerflørt. Suksessoppskrift på en digg sommer! Skal man dra fram et bestemt minne så må det være all den herlige badinga da vi var på Knattholmen Leirsted, og selvfølgelig nakenbadingen midt på natta!



Mye spennende og morsomt dette utvalget av mine fine og gode kollegaer har holdt på med i sommerferien, både norgesferie, jobbing og utenlandsturer! Håper at akkurat du fortsatt koser deg med ferie noen dager til, og bruker den siste tiden til å lade opp og fylle på med energi frem mot skolestart!

Fortsatt god sommer fra alle oss her i SiT Idrett - vi sees snart i Trondheim!


Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar