onsdag 17. juni 2015

Oppdatering fra Boston

Etter et travelt semester med mye spennende og morsomt på agendaen er endelig alle innleveringer i boks og alle eksamener overstått for min del. Sommeren er godt i gang, og akkurat nå er det veldig deilig at det er over to måneder igjen til det braker løs med nytt semester og ny timeplan.

For øyeblikket har jeg funnet meg godt til rette i Boston i USA. Her skal jeg tilbringe de neste tre månedene, og i den anledning kommer det en liten oppdatering slik jeg skrev på instagram (@treningisit) i går. Grunnen til at jeg er her av alle plasser er at jeg denne sommeren går Gründerskolen ved Boston University som en del av studieløpet mitt ved NTNU.
Solnedgang over Boston skyline
Nesten alle fra klassen min ved NTNUs Entreprenørskole i Trondheim er også her i Boston i sommer, og vi har allerede rukket å komme godt i gang med det faglige opplegget, i tillegg til at vi har gjort mye annet morsomt. Blant annet har vi vært på padletur, vært på konsert med den magiske DJen Thomas Jack (sjekk han ut på soundcloud!) og utforsket Boston by. 


Herlig gjeng på padletur
Heldigvis er jeg omgitt av mange spreke folk her i Boston, og senest i dag var Kaja og jeg på oppdagelsesferd for å se om vi fant noen fine løpeområder. Vi så på kartet over Boston på Google maps, og pekte oss ut et område hvor det så ut som du kunne være fint å løpe. Deretter dro vi ut på tur, og etter litt leting fant vi et nydelig grøntområde med små vann og skog vi kunne løpe i - rett og slett helt herlig!


Kaja og jeg på oppdagelsestur
Jeg blir så glad og fornøyd når jeg finner slike fine områder å løpe i, da det å løpe i skog og mark er noe av det aller beste jeg vet å gjøre om sommeren. I tillegg har jeg funnet meg en bratt motbakke ikke så langt fra her vi bor, hvor det er perfekt å kjøre 4*4-intervaller. Og med en gjennomsnittstemperatur i juni, juli og august på 24 grader blir det mange svette økter fremover!
Motbakkeintervaller i 25 grader klokken 22
I tillegg har vi kjøpt oss medlemsskap på treningssenteret som hører til Boston University; FitRec. Jeg ble fortalt av fjorårets kull her ved Gründerskolen at treningssenteret visstnok var sinnsykt bra, og hadde høye forventninger før min første økt. Senteret er over fire etasjer med innendørs running track, basket- og håndballbaner, styrkerom over to plan, squashbaner, klatrevegg og svømmebasseng. Det er nesten så stort at det blir litt i overkant, og uansett hvor bra andre mener det er, kan det ikke måle seg med SiT Idrett (synes jeg). Her må man nemlig betale ganske mye ekstra for å få delta på gruppetimer, og så har de bare fire racks og ikke en eneste slynge! Men jeg skal nok få trent likevel ;)


Amalie og jeg spilte squash forrige uke - briller er påbudt (!)

Om ikke så lenge kommer det tips til trening du kan gjøre nå i ferien - stay tuned! Og følg meg gjerne på instagram (@treningisit) for flere oppdateringer gjennom sommerferien! 

Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar