søndag 7. juni 2015

Workout Åre 2015

Workout Åre er som julaften, bursdag og sommerferie på en gang for oss som jobber som instruktører. En hel helg fullspekket med spennende treningskonsepter, gruppetimer og interessante foredrag, og selvfølgelig alt for mye bra å velge mellom! Denne helgen dro flere av våre spreke instruktører over til Åre for å delta på treningsconventionen, og reisefølget denne gangen bestod av Camilla, Trine, Hanne, Karianne, Sindre, Marit Anne, Christel, Kamilla og Lene. Jeg tok en liten prat med noen av de etter at de kom hjem fra Åre - len deg tilbake og les om hvordan de hadde det på Workout Åre.


Hvorfor deltok du på workout Åre? Og har du deltatt før? 

Camilla: Var min tredje gang på Workout Åre! Bra treningsevent med mye forskjellige timer og foredrag så er veldig fornøyd 😀 Ekstra koselig er det at alle som deltar og presenterer bor på hotellet og spiser sammen. I år var vi godt representert fra SiT Idrett med hele 9 deltagere!

Lene: Dette var tredje gangen jeg dro til Workout Åre. Og som de tidligere gangene ble det også i år ei knallbra helg. Vi var 9 stk fra sit som dro, og ble roadtrip i tre biler. Topp stemning fra avreise til hjemkomst!

Hanne: Jeg deltok fordi det hørtes så gøy ut, har aldri vært med før!

Karianne: Jeg ble kasta ut i å delta på Workout Åre som ei utfordring av Hanne Dette var første gang jeg var med!

Trine: Hadde lyst på Convention; skulle egentle på Nike, men den vart ikkje noke av. Åso skulle eg på NiH, men hadde ikkje tid. So no måtte eg gripa sjansen! Og da hjalp at Sindre overtalte meg litt i tillegg
Detta va min første gang på Workout Åre. 




Hvordan synes du helgen har vært? 

Karianne: Helgen har bært helt sykt awsm! Vært i så mye aktivitet at HJELP! Kroppen e støl fra tåspiss og opp!

Lene: Jeg dro på Medball Madness fredag ettermiddag, en time med den gode gammeldagse medisinballen. Det var tungt, men en veldig god økt. Lørdag var jeg med på Kettlebell med Activio, fokus på utholdenhet og svetting for alle pena. Jeg endte opp med en litt for tung Kettlebell, så jeg fikk virkelig kjørt meg. Ellers koste vi oss med å bo på hotell, med alle måltider inkludert, og et badeland.

Trine: Fantastisk helg! So utrule variert program, nesten for mykje å velga i! Timar både inne, ute, med og uten utstyr, på sykkel, på vatnet (!), dans, styrke, puls, foredrag, teknikkterping - alt! Og instruktørane som eg såg var veldig dyktige og inspirerande Einaste eg savna var fleire steptimar, det var kun 1, men heldigvis for meg (og Sindre) var det ein dansetime så full klaff for min del. I tillegg til variert og stappfull plan er det hotell og convention i samme bygg, dvs vi måtte aldri reise fram og tilbake, vi hadde alt der: dusj, skift, alle måltid inkludert, badeland, og butikka! Og med supert reisefølge og fellesmåltid so vart detta heilt knall :)

Camilla: Utrolig deilig pause fra eksamenslesingen med flotte kollegaer!







Hva var helgens høydepunkt, og hvorfor?

Trine: Høgdepunkta i helga var mange, men eitt av dei var Street med instruktør Åsa; ein dansetime full av attitude og herle musikk. Har aldri følt meg so kul i heile mitt liv; alle var gira, motiverande instruktør, kule street-hiphop-moves blei sett samen til ein koreografi som passa perfekt til finalesangen! Høgdepunkt nr 2 var ein yogatime laurdag kveld: "Happy baby, not worried baby" med instruktør Johanna. Eg skulle eigentleg ikkje på den timen, men slang meg på Marit Anne i staden for å gå i dusjen, og angrar absolutt ikkje; det blei ein opplevelse som gjorde inntrykk, eg hadde eit lite "moment" på den timen - slik som på film Det var Zin-yoga med få, men gode stillingar, der vi holdt kvar stilling i 5min, med lukka auge gjennom heile timen. Instruktøren var utruleg behagelig, og gjennom timen kom ho med små sitat som gjorde at eg fekk ein følelse av at vi var ein heilt annan plass, men samtidig gjorde meg veldig bevisst på yogapraksisen. Ellers syns eg kveldane på hotellrommet var fine, når alle på turen var samla. Ooog å dela rom med Sindre og Camilla kan anbefalast på da sterkaste! :)

Camilla: Veldig vanskelig, å si hva som var best, men var på et par helt magiske yogatimer!

Karianne: Å springe med fallskjerm var helt sykt kult og innmari tungt! Noe alle burde teste! Lærte om løpeteknikk og eksplosivitet! Må også trekke inn street workshopen som var så gøy at man ikke hadde lyst til å stoppe! Danseglede! Gøygøygøy!!

Lene: Yndlingstimen i helgen var nok en yogatime som het "Happy baby - Not worried baby". Vi kjørte én kort sekvens, hvor vi holdt hver posisjon ca fem minutter, også hadde øynene igjen hele timen. Under timen gikk det yogainstruktører rundt og ga oss feks skuldermassasje, eller hjalp oss dypere inn i en strekk vi holdt. Det var magisk! Skikkelig happy baby etterpå!
heart emotico Skikkelig happy baby etterpå!
Hanne: Høydepunktet var nok løping med fallskjerm, se på bildene! Instruktøren var så flink, og det var en ny opplevelse!




Har du plukket opp noe du kan ta med deg videre i rollen som instruktør?

Lene: Veldig inspirerende helg som i tillegg var en liten pustepause fra jobb og eksamenstid. Jeg håper jeg drar neste år også! Og så kjøpte jeg meg forresten en Grid (foam roller) så nå ruller jeg på stuegulvet hver dag, skikkelig digg for en støl og stressa kropp! :D

Karianne: Har lært MYE om rulling (foam rolls), hvordan man gjør det, på forskjellige områder, følt forskjell på kroppsdelene og blir glad i dingsen! Noe jeg skal ta med meg videre inn i treningsverden! I tillegg har trinn og rytme fra stepmoves, afrodance og street blitt noe jeg tar med meg! Tar selvfølgelig med meg ALT! Alle burde dra på ei slik helg :D

Camilla: Lært mer om hvordan man skal si de rette tingene for å formidle pust, stillinger (asanas) og avspenning som jeg kommer til å anvende på yogatimer til høsten. Var også på to svært lærerike timer hvor vi brukte foam roller for å jobbe spesifikt med rygg/nakke og hofter. Kommer til å anvende dette enda mer før og etter mine treningsøkter!

Hanne: Jeg kommer til å ta med meg nye måter å tenke puls på, og nye bevegelser :D

Trine: Eg føler eg har fått inspirasjon, både mtp timar, men også mindset/tankemessig: eg opplevde at følelse i kroppen og stemningen i rommet var avgjerande, og dette var faktisk mange av instruktørane flinke til å framheve. Så lenge følelsen er god kan koreografien eller yogatimen vera så enkel eller vanskeleg den berre vil.
Har også plukka opp masse kule moves til dansetimar, og eg har blitt ein "Happy baby"


Nå har jeg gått glipp av Workout Åre tre år på rad på grunn av reising og eksamen, så neste år skal jeg definitivt være med!

God søndag!
Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar