tirsdag 7. oktober 2014

Lyst til å bli aerobicinstruktør?

Går du rundt med en liten instruktørdrøm i magen? Har du vært på en time en gang, sett på instruktøren og tenkt; "det der har jeg også lyst til å klare"? Er du blid og positiv? Liker du å stå forran andre? Instruere og lede? Er du opptatt av- og glad i trening og fysisk aktivitet? Liker du å gå på gruppetimer? Eller har du bare en følelse av at du ville likt å lede en gruppe treningsglade og energiske studenter? Da synes jeg at du bør ta utfordringen og melde deg på aerobicinstruktørkurset vi i SiT arrangerer nå i høst!



Kanskje du tenker at dette har du ikke tid til, eller at du ikke har råd -  joda, det har du, for det handler bare om prioriteringer på begge områder. Pengene tjener du raskt inn igjen om du skulle få jobb som instruktør, og tiden - den er vel brukt uansett - for det ER veldig artig, og utrolig lærerikt!

Men så tenker du at du ikke kommer til å få det til, at det blir flaut og pinlig - og ikke minst at alle andre kommer til å være bedre enn deg.. Og så? Det gjør jo absolutt ingen ting. Du kommer til å få det til! Og det er ikke så flaut og pinlig som man tror. Det er bare gøy. Gøy! Gøy! Gøy!
Husk at øvelse gjør mester. Og du lærer masse - ikke bare om det å være instruktør, men også om treningslære, fysiologi, anatomi, instruksjon og musikkbruk - og ikke minst lærer du en hel del om deg selv!



Jeg for min del hadde bare vært på noen få gruppetimer før jeg meldte meg på kurset våren 2011, og gjorde det egentlig "mest for gøy", uten ambisjoner om å skulle få det til spesielt bra - det var virkelig noe jeg måtte utfordret meg selv til å gjøre. Og jeg har ikke angret et sekund i etterkant! Jeg lærte så mye, møtte nye, likesinnede mennesker, og hadde det veldig artig. Jeg må innrømme at det var litt flaut første gang man skulle stå forran og instruere de andre på kurset, men det gikk fint. Vi var støttende og oppmuntrende mot hverandre, hadde utrolig flinke instruktører som lærte bort mange fine tips og triks - og så var jo alle i samme båt! Litt skummelt og spennende - men mest artig og lærerikt!

Dato: Kurshelg 1: 17.-19.oktober, Kurshelg 2: 22.-23.november
Varighet: ca 35 timer

Sted: SiT Idrett Portalen (sal 2)
Pris: 1900,-

For å få jobb som instruktør her i SiT er det en forutsetning at man har gjennomført instruktørkurset, og jobbmulighetene er gode da vi stadig trenger nye og entusiastiske instruktører. 


For mer informasjon om kurset og påmelding, ta kontakt med idrettskonsulet Trine Rishovd på 
trine.rishovd@sit.no


Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar