tirsdag 5. mars 2013

Ukens ansatt; Camilla



Navn: Camilla Dahl Matre
Stilling: Aerobic- og spinninginstruktør. Dette semesteret kjører jeg Kick-off, PulsStep, Corebar og Pump.

Hvor lenge har du jobbet i SiT? 
Siden våren 2011, så ganske nøyaktig to år. Hadde permisjon i høst da jeg dro på utveksling.

Hva er arbeidsoppgavene dine? 
Å lage en gruppetime krever MYE forhåndsarbeid. Først finner jeg musikk, noe som er en ganske artig oppgave takket være spotify! Jeg velger kanskje ut 50-100 sanger noen ganger for å være helt sikker på å sitte igjen med 15-20 til slutt. Mange av sangene blir nemlig vraket når jeg begynner å analysere dem og etterhvert legge på trinn. Stikkordet her er VARIASJON. En ferdig time bør helst ha variert musikk, tempo og øvelser. Klarer vi som instruktører å lykkes med dette føler du som deltager forhåpentligvis at tiden flyr og vips så er du ferdig med dagens trening og har kanskje t.o.m hatt det gøy underveis! Når timene er øvd inn begynner arbeidet med å terpe på andre ting som instruksjoner og teknikk. En av de viktigste oppgavene underveis i timen er å motivere til at folk skal gi det lille ekstra. Det hender at jeg både roper og klapper samtidig, men prøver også å motivere ved å holde deltagere godt informert om hva de skal gjennom og hvor lang tid det er igjen.

Hva synes du er det beste med jobben din? 
At den får meg til å møte opp på trening til faste tidspunkt flere ganger i uka, at jeg må trene variert og at jeg må gi alt på timene mine selv også når jeg krever at deltagere skal gjøre det. Dette satte jeg ikke stor nok pris på før jeg flyttet til Usa og måtte motivere meg selv før og under hver eneste treningsøkt... For meg som ikke studerer noe hvor jeg lærer mye om trening er det også en velsignelse å ha så mange kunnskapsrike kolleger i SiT Idrett som er eller utdanner seg til leger, sykepleiere, fysioterapeuter og mye mer! Hvis jeg lurer på noe (som jeg ofte gjør) er aldri hjelpen langt unna. Det er også en luksus å ha så mange spreke og hyggelige deltagere som vi har i SiT!

Hva liker du å trene? 
Det meste innenfor gruppetrening synes jeg er artig, men med begrenset med tid må jeg som regel prioritere de timene jeg har fast for å kunne gjøre disse best mulig. Har jeg tid synes jeg det er veldig artig å stikke innom andre gruppetimer for å få litt variasjon. Sist uke var jeg på Afro og Smidig og storkoste meg på begge! Er også veldig glad i styrketrening, så skal prøve å sette av litt mer tid til dette i tiden fremover.

Utdannelse: 
Jeg er lektorstudent på Dragvoll. Engelsk er mitt hovedfag og har akkurat startet på masteroppgave(!!). Andrefaget er fransk og tar denne våren også italiensk for nybegynnere 

Interesser: 
Trening og språk står nok øverst på lista og her er det som regel nok å henge fingrene i! Har nettopp blitt med i studentrådet på Dragvoll, så synes det er veldig spennende å lære mer om studentdemokratiet på NTNU og spesielt kvalitetssikring av studier.

Beste treningslåt/musikk: 
Aldri et lett spørsmål det der... Det kommer helt an på dagsformen og humøret. De låtene som funker best for meg er som regel de med en god beat og skikkelig trøkk i refrenget!

Personlig hilsen: 
Har du en litt dårlig dag/uke? Stikk en time på trening og glem alt av bekymringer. Anbefaler kick-off hvor du får sparket og slått litt i fra deg. Dette er en time hvor alle kan klare å henge med på øvelser, men du velger selv hvor hardt det skal bli  Timen kjøres en gang i uka på hvert senter. Meg møter du i Armfeldtsalen på Gløshaugen mandager 17.30. Håper vi ses!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar