tirsdag 6. oktober 2015

Sinspiration

Lørdag denne helgen var det igjen duket for Sinspiration, en hel dag med bare trening og foredrag for ansatte i de ulike studentsamskipnadene landet over. Sinspiration ble arrangert for andre året på rad, og fant sted i SiO (studentsamskipnaden i Oslo) sine lokaler på Domus Atletica. I år var det en stor gjeng fra SiT Idrett som reiste ned, og jeg har tatt en prat med noen av de for å høre hvordan lørdagen var. 

I løpet av lørdagen var det haugevis med gruppetimer, workshops og foredrag man kunne delta på, og to av våre egne instruktører, Trine og Lene, hadde hver sin time. Len deg tilbake og kos deg med lesningen. 


En stor og flott gjeng med SiT'ere
Hvorfor deltok dere på Sinspiration? Og har dere deltatt før? 

Veronica: Jeg var med både for å bli bedre kjent med resten av SiT-gjengen samt treffe nye folk, og for å få ny inspirasjon og kunnskap. Det var min første gang på Sinspiration, og blir lett med om det arrangeres neste år også!

Heidi: Jeg var med på Sinspiration i fjor og syntes det var veldig gøy. Det er en super anledning til å hente inspirasjon fra instruktører i de andre studentbyene.

Audun: Siden jeg er relativt ny både i instruktør-rollen og på SiT så tenkte jeg at dette var en god mulighet til å erfare litt forskjellige treningskonsepter kombinert med det sosiale. 

Caroline: Jeg var med på sinspiration for å få faglig påfyll og inspirasjon til egne timer, i tillegg til at jeg syntes trening en hel dag hørtes supert ut! Det er jo en dag både for sosialt samspill mellom og innad i studentsamskipnadene og for faglig input, så dette måtte jeg bare være med på.

Maria: Jeg var med fordi det virker veldig gøy og lærerikt, og jeg har aldri vært med før. Det er alltid bra å få nye impulser, faglig påfyll og inspirasjon som instruktør!

Caroline og Anneli
Lene in action
Hvordan synes dere dagen var? 

Audun: Tung!

Caroline: Syntes dagen var utrolig spennende, morsom og innholdsrik:) jeg lærte mye nytt som jeg vil benytte meg av både for egentrening og i timer, samtidig som jeg fikk en svært hard og god treningsdag!

Veronica: Dagen var helt super! Utrolig mange bra og varierte timer fra start til slutt. På kvelden møttes vi til tre-retters middag. Da satt SiT-gjengen samlet, og det var både god mat og topp stemning.

Heidi: Dagen var kjempefin og full av hardtrening, foredrag og dans for min del.




Film fra Trine's dansetime:



Hva var lørdagens høydepunkt, og hvorfor?

Veronica: Mitt største treningsforbilde er Funkygine, så det er ikke vanskelig å plukke ut dagens høydepunkt. Ho er så utrolig sprek, og kjørte oss skikkelig hardt! Det var gøy å trene i par, virkelig noe jeg skal ta med meg videre. Jeg var også på TRX-slyngekurs, og lærte mange nye øvelser. Nå gleder jeg meg til Katarina skal ha enda et kurs i løfteteknikk for oss i SiT, for det var veldig nyttig og bra.

Maria: Lørdagens høydepunkt treningsmessig var en fantastisk yogatime hvor instruktøren var utrolig dyktig på å få oss til å fokusere og lytte til egen kropp. Inspirasjonsmessig var toppen foredraget "mental styrketrening", som var veldig nyttig stoff både til instruktørrollen og til ens eget hverdagsliv. Men aller best var kanskje det sosiale høydepunktet under middagen på kvelden, der SiT-gjengen stod for det meste av volumet i hele lokalet. Det er sånn en bra gjeng på sentrene våre!

Caroline: Lørdagens høydepunkt var nok under crossfitøkta, da jeg allerede hadde vært igjennom tre timers hardtrening og skulle inn i 'marerittet'. Da fikk jeg virkelig kjenne kroppen jobbe! Det var en time som satte spor mentalt. Er ikke hver dag jeg føler jeg ser stjerner på trening!

Heidi: Høydepunktet for meg var nok Discomania, en morsom dansetime med en herlig gledesspreder av en instruktør.

Audun: Høydepunktet var nok Catslide med Christina. En lett mix mellom at det var veldig nytt for meg samt at det trossalt var den siste timen på veldig lang treningsdag.




Har dere plukket opp noe dere kan ta med videre i rollen som instruktør?

Heidi: Jeg skal ta med meg noen av de old school hip hop movesene som jeg fikk prøve meg på i dansetimen "Get Groovy". De blir å se i Beatz fremover!

Maria: Alt i alt en topp dag, som har gitt masse ny inspirasjon og motivasjon til timene mine fremover.

Audun: Hadde vært gøy å prøvd noe lignende som Catslide på SiT. Fin måte å trene styrke og balanse i hele kroppen.

Caroline: Jeg skal ta med meg enkelte øvelser og en god dose motivasjon til timene mine fremover som jeg håper mine deltakere vil ha god nytte av! Jeg ønsker at alle som deltar på time skal få oppleve hvor fantastisk det er å kunne presse seg selv et lite stykke ekstra, og av det få fornyet selvtillit og selvfølelse. Jeg ønsker å formidle treningsglede og mestringsfølelse det blir fokus mot jul:)

Veronica: Masse! Å delta på andres timer er veldig lærerikt, og jeg har fått stort påfyll av både inspirasjon og treningsglede!


Flotte jenter!
Ut i fra det Veronica, Maria, Audun, Heidi og Caroline skriver virker det som det hadde det veldig artig på Sinspiration. I år hadde ikke jeg anledning til å være med, men neste år håper jeg at jeg får det til :)

God onsdag!

Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar