lørdag 10. oktober 2015

NTNUI Mosjon

Som mange av dere sikkert har sett i bookingsystemet vårt, finner du nå alle NTNUI sine mosjonstimer i samme oversikt. Som jeg skrev i dette innlegget, er NTNUI Mosjon et lavterskeltilbud for alle som har lyst til å være med på en uhøytidelig og morsom treningsøkt. 

Dette tilbudet er åpent for alle og en hver, og det eneste du trenger å gjøre er å møte opp til tidspunktet for de ulike aktivitetene. Det er ingen påmelding, innmelding eller registrering, selv om timene er oppført i bookingen. Det eneste som kreves er at du er medlem i SiT om du skal benytte deg av aktivitetene. 


Alle de grønne timene er NTNUI Mosjon
Denne uken bestemte min gode venninne og kollega Camilla og jeg oss for å teste ut ett av tilbudene, og fant ut at det kunne være gøy å prøve seg på kanonball fredag klokken 18.30. Kanonball var en av våre favorittaktiviteter både på barne- og ungdomsskolen, og vi gledet oss hele uken til å være med på ordentlig kanonballtrening. Vi fikk også med oss noen flere av våre kollegaer her i SiT Idrett; Nina R, Audun og Ida-Malene.



Det gikk hardt for seg!
Nina in action!
I tillegg til kanonball, finner du både tilbud om sirkeltrening, volleyball, fotball, utendørs intervaller og mye mer, så her er det lagt opp til at absolutt alle skal kunne finne en aktivitet de har lyst til å være med på. Og spesielt om det å trene på egenhånd ikke er noe som verken motiverer deg eller gir deg en god opplevelse, og om gruppetimer kanskje ikke er helt din greie, anbefaler jeg deg å teste ut mosjonstilbudet til NTNUI. 

For min del var det veldig gøy å igjen kjenne på lagfølelsen jeg hadde da jeg drev med både fotball og turn i mine "yngre dager", og den ene timen med kanonball i går ettermiddag fløy av gårde. Det var en gira gjeng som møtte opp på trening, og det gikk hardt for seg med høyt tempo og flere baller i spill hele timen gjennom.  


Herlig gjeng!
Det aller viktigste, og som vi her i SiT Idrett er opptatt av, er de positive helsegevinstene av det å være i fysisk aktivitet. Vi er forkjempere for alt fra harde intervaller og styrketrening til hverdagsaktivitet som å sykle eller gå til skolen, og det aller viktigste er at man gjør noe i det hele tatt. For alt er bedre enn å holde kroppen i ro. 

Så, om du har lyst til å teste ut en ny aktivitet, om du bare som meg savner kanonballens glede fra barndommen, eller om du ikke liker å trene alene eller på gruppetimer, kan jeg virkelig anbefale deg å teste ut mosjonstilbudet til NTNUI. Lagidrett er en sosial form for trening, og er dermed både givende, morsomt og motiverende, i tillegg til at du får deg en god treningsøkt!

God helg!

Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar