søndag 6. september 2015

Klovneløpet 2015

Torsdag forrige uke gikk Klovneløpet 2015 av stabelen, og jeg var så heldig å få lov til å være med å arrangere dette viktige veldedighetsløpet sammen med en helt fantastisk gjeng. Klovneløpet er ett av de fineste studentinitiativene jeg vet om her i Trondheim, og sammen med et fabelaktig crew ble det et vellykket arrangement med rekordmange deltagere. 


Et fornøyd Crew!
I år ble klovneløpet arrangert for fjerde gang. Det er studenter fra Energi og Miljø her ved NTNU som er initiativtakere, og med på laget er det også studenter fra mange andre linjer. Klovneløpet er et veldedighetsløp hvor pengene som samles inn går uavkortet til å støtte sykehusklovnene ved St.Olavs hospital her i byen. 



Sykehusklovnene på St.Olavs er i oppstartsfasen, og de trenger hjelp til å bli et fast innslag for barna som ligger på sykehuset. Det er akkurat dette vi hjelper dem med ved å arrangere klovneløpet og dermed generere nok penger til å holde de fantastiske sykehusklovnene i arbeid i tiden fremover.



I tiden frem mot løpet har jeg hjulpet til med å skrive for klovneløpets egen blogg, og på selve løpsdagen var jeg, som alle de andre, med på å stelle i stand alt som skulle bli ferdig til løpsstart. Og i tillegg hadde jeg ansvar for å  få deltagerene varme i forkant av løpet. Oppvarmingen bestod av enkel aerobic, og det ble god stemning på plenen bak Hovedbygningen på Gløshaugen. Ekstra gøy var det å ha med så mange gutter på aerobic-oppvarmingen, og jeg håper noen av de blir å se på timene mine utover høsten her i SiT. 










På løpsdagen har man mulighet til å delta i to ulike løp. Det ene, som starter tidligst på dagen, er stafetten. Der kan du melde på deg og din linjeforening og være med i den harde kampen om vandrepokalen. Den andre delen av arrangementet er hovedløpet, hvor du kan løpe i eliteklassen eller trimklassen med eller uten tid. I år hadde vi rekordmange deltagere, og det var både artig å inspirerende å se så mange studenter løpe det seks kilometer lange løpet til inntekt for en god sak. 







Alt i alt ble det et veldig vellykket arrangement. Vi var utrolig heldige med været, vi hadde to knallgode konferansierer fra Radio Revolt, vi hadde med oss mange flotte samarbeidspartnere, frivillige, spreke deltagere i både stafetten og hovedløpet, og ikke minst må jeg rette en stor takk til resten av Crewet - fantastisk bra jobbet! 

Klem Nina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar